Dekamarkt World of Food komt naar Doetinchem | RetailDetail

Dekamarkt World of Food komt naar Doetinchem

Dekamarkt World of Food komt naar Doetinchem

Dekamarkt wil eind november op nieuwbouwlocatie Iseldoks in Doetinchem een nieuwe World of Food starten. De locatie in de Achterhoek wordt de derde winkel van de formule.

Iseldoks: nieuw winkelcentrum  

De winkel op Iseldoks wordt onderdeel van een nieuw winkelcentrum met 6000 m² winkelruimte, waarvan Dekamarkt ongeveer de helft zal innemen. De formule wordt dan tevens de grootste supermarkt van Doetinchem.

 

Ook Action, nu nog gevestigd aan de overzijde, opent een nieuwe winkel op Iseldoks. De nieuwbouwlocatie is gevestigd op een voormalig bedrijventerrein aan de Oude IJssel, aan de rand van de binnenstad en nabij het station. Op Iseldoks staan straks tevens ruim 450 huur- en koopwoningen en kantoren. De eerste fase wordt ontwikkeld door de gemeente Doetinchem en KondorWessels Projecten.

 

Oktober: opening World of Food Apeldoorn

Dekamarkt wil de komende jaren meer van dergelijke foodmarkten beginnen. De eerste opende twee jaar geleden in Beverwijk, op 27 oktober volgt de tweede in Apeldoorn. Eind volgend jaar staat in Amersfoort de vierde winkel gepland.

 

De winkels openen volgens directeur Pieter Rozendaal “op een locatie die een grote aantrekkingskracht creëert tot een straal van 30 kilometer om het filiaal heen. De nieuwe World of Food in Doetinchem sluit heel goed aan bij dit uitgangspunt.“  Het winkelcentrum krijgt volgens projectmanager Gerard Bult door de nieuwe World of Food een bovenregionaal verzorgend karakter in de Achterhoek.

 

Het concept

Dekamarkt World of Food omvat een supermarkt met een breed assortiment met het accent op vers, gemak, ambacht en horeca. De locatie heeft ook een slagerij en bakkerij. Het concept besteedt ook extra aandacht aan kruiden en specerijen, koffie, wijnen en bier uit de hele wereld.

 

In Doetinchem kan de klant in de horecahoek ook vers gebakken frites en hamburgers eten: World of Food  is dan ook een van de blurringconcepten waarmee supermarktorganisaties zoeken naar meer onderscheid om in te spelen op de veranderende wensen van de consument. Ook Jumbo Foodmarkt, de vernieuwde AH XL-formule en Hoogvliet Versmarkt zijn formules die de klant vers en beleving willen bieden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.

Jumbo Groep Holding stelt nieuwe directieleden aan

11/07/2018

Jumbo Groep Holding, het bedrijf achter supermarktketen Jumbo, maakte vandaag een aantal wissels bekend in de eigen directie. Jumbo België krijgt Peter Isaac als algemeen directeur, La Place neemt afscheid van Bart van den Nieuwenhof.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.