Dekamarkt World of Food komt naar Doetinchem | RetailDetail

Dekamarkt World of Food komt naar Doetinchem

Dekamarkt World of Food komt naar Doetinchem

Dekamarkt wil eind november op nieuwbouwlocatie Iseldoks in Doetinchem een nieuwe World of Food starten. De locatie in de Achterhoek wordt de derde winkel van de formule.

Iseldoks: nieuw winkelcentrum  

De winkel op Iseldoks wordt onderdeel van een nieuw winkelcentrum met 6000 m² winkelruimte, waarvan Dekamarkt ongeveer de helft zal innemen. De formule wordt dan tevens de grootste supermarkt van Doetinchem.

 

Ook Action, nu nog gevestigd aan de overzijde, opent een nieuwe winkel op Iseldoks. De nieuwbouwlocatie is gevestigd op een voormalig bedrijventerrein aan de Oude IJssel, aan de rand van de binnenstad en nabij het station. Op Iseldoks staan straks tevens ruim 450 huur- en koopwoningen en kantoren. De eerste fase wordt ontwikkeld door de gemeente Doetinchem en KondorWessels Projecten.

 

Oktober: opening World of Food Apeldoorn

Dekamarkt wil de komende jaren meer van dergelijke foodmarkten beginnen. De eerste opende twee jaar geleden in Beverwijk, op 27 oktober volgt de tweede in Apeldoorn. Eind volgend jaar staat in Amersfoort de vierde winkel gepland.

 

De winkels openen volgens directeur Pieter Rozendaal “op een locatie die een grote aantrekkingskracht creëert tot een straal van 30 kilometer om het filiaal heen. De nieuwe World of Food in Doetinchem sluit heel goed aan bij dit uitgangspunt.“  Het winkelcentrum krijgt volgens projectmanager Gerard Bult door de nieuwe World of Food een bovenregionaal verzorgend karakter in de Achterhoek.

 

Het concept

Dekamarkt World of Food omvat een supermarkt met een breed assortiment met het accent op vers, gemak, ambacht en horeca. De locatie heeft ook een slagerij en bakkerij. Het concept besteedt ook extra aandacht aan kruiden en specerijen, koffie, wijnen en bier uit de hele wereld.

 

In Doetinchem kan de klant in de horecahoek ook vers gebakken frites en hamburgers eten: World of Food  is dan ook een van de blurringconcepten waarmee supermarktorganisaties zoeken naar meer onderscheid om in te spelen op de veranderende wensen van de consument. Ook Jumbo Foodmarkt, de vernieuwde AH XL-formule en Hoogvliet Versmarkt zijn formules die de klant vers en beleving willen bieden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.