Dekamarkt World of Food komt naar Doetinchem

Dekamarkt World of Food komt naar Doetinchem

Dekamarkt wil eind november op nieuwbouwlocatie Iseldoks in Doetinchem een nieuwe World of Food starten. De locatie in de Achterhoek wordt de derde winkel van de formule.

Iseldoks: nieuw winkelcentrum  

De winkel op Iseldoks wordt onderdeel van een nieuw winkelcentrum met 6000 m² winkelruimte, waarvan Dekamarkt ongeveer de helft zal innemen. De formule wordt dan tevens de grootste supermarkt van Doetinchem.

 

Ook Action, nu nog gevestigd aan de overzijde, opent een nieuwe winkel op Iseldoks. De nieuwbouwlocatie is gevestigd op een voormalig bedrijventerrein aan de Oude IJssel, aan de rand van de binnenstad en nabij het station. Op Iseldoks staan straks tevens ruim 450 huur- en koopwoningen en kantoren. De eerste fase wordt ontwikkeld door de gemeente Doetinchem en KondorWessels Projecten.

 

Oktober: opening World of Food Apeldoorn

Dekamarkt wil de komende jaren meer van dergelijke foodmarkten beginnen. De eerste opende twee jaar geleden in Beverwijk, op 27 oktober volgt de tweede in Apeldoorn. Eind volgend jaar staat in Amersfoort de vierde winkel gepland.

 

De winkels openen volgens directeur Pieter Rozendaal “op een locatie die een grote aantrekkingskracht creëert tot een straal van 30 kilometer om het filiaal heen. De nieuwe World of Food in Doetinchem sluit heel goed aan bij dit uitgangspunt.“  Het winkelcentrum krijgt volgens projectmanager Gerard Bult door de nieuwe World of Food een bovenregionaal verzorgend karakter in de Achterhoek.

 

Het concept

Dekamarkt World of Food omvat een supermarkt met een breed assortiment met het accent op vers, gemak, ambacht en horeca. De locatie heeft ook een slagerij en bakkerij. Het concept besteedt ook extra aandacht aan kruiden en specerijen, koffie, wijnen en bier uit de hele wereld.

 

In Doetinchem kan de klant in de horecahoek ook vers gebakken frites en hamburgers eten: World of Food  is dan ook een van de blurringconcepten waarmee supermarktorganisaties zoeken naar meer onderscheid om in te spelen op de veranderende wensen van de consument. Ook Jumbo Foodmarkt, de vernieuwde AH XL-formule en Hoogvliet Versmarkt zijn formules die de klant vers en beleving willen bieden.