Drees Peter van den Bosch wordt directeur van beebox en Willem&Drees | RetailDetail

Drees Peter van den Bosch wordt directeur Willem&Drees

Drees Peter van den Bosch wordt directeur Willem&Drees

Drees Peter van den Bosch wordt per 1 januari directeur van beebox en Willem&Drees. Walter Halberstadt en Willem Treep verlaten de directie van de leverancier van maaltijdboxen.

Maaltijdboxen met lokaal vers

De nieuwe directeur begon in 2009 samen met Willem Treep met het aanleveren van lokale groenten en fruit naar winkels. Hun tweede concept, beebox, is een franchiseconcept dat sinds 2012 biologische maaltijdboxen levert met eveneens lokale duurzame groenten, fruit, brood, aardappelen, eieren, sap, vlees en vis. De producten worden direct ingekocht bij de boer, ingepakt en vervolgens met recept doorgestuurd naar de consument. Walter Halberstadt zette als directeur onder meer de franchiseorganisatie voor beebox op.

 

Beebox en Willem&Drees voegden afgelopen zomer hun activiteiten samen in Cothen. De organisatie wil als onderdeel van een coöperatie van boeren en burgers met elkaar verbinden. Deze korte keten hanteert gemiddeld lagere kosten dan in de supermarkt en moet de huidige machtsconcentratie in de voedselketen doorbreken.

 

“Met Willem&Drees hebben we geprobeerd om binnen de supermarkt een lokale voedselketen op te zetten. De conclusie van zeveneneenhalf jaar leveren aan de supermarkten is dat het erg moeilijk is om schaal te maken in dat systeem”, aldus Drees Peter van den Bosch. “Om die reden zijn we sinds 2014 begonnen met het rechtstreeks bezorgen aan huis. Door het netwerk van franchisenemers van beebox en het wekelijkse ritme waar klanten van maaltijdboxen aan gewend zijn, zijn er mogelijkheden om onze doelgroep te voorzien van biologisch en lekker eten van het seizoen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.