Dunkin’ Donuts opent eerste in Amsterdam | RetailDetail

Enorme interesse voor herstart Dunkin’ Donuts

Enorme interesse voor herstart Dunkin’ Donuts

Donutketen Dunkin’ Donuts maakt vandaag een herstart in Nederland met een eerste nieuwe vestiging aan de Nieuwendijk in hartje Amsterdam. Voor de opening stonden tientallen mensen urenlang aan te schuiven.

Producten met Hollands tintje

De nieuwe winkel, waarmee waarmee Dunkin' Donuts na een jarenlange afwezigheid een nieuwe start maakt in Nederland,, heeft een assortiment donuts, bagels, muffins en croissants waaraan producten met een Hollands tintje zijn toegevoegd. Zo is er een nieuwe donut met een Hollandse koekjessmaak en kregen donuts namen van Hollandse iconen als Delfts Blauw, De Tulp en De Molen.

 

“Deze opening in Amsterdam markeert de verdere groei van Dunkin’ Donuts in Nederland, waarvan we er 25 willen openen de komende jaren”, aldus Nabil Besali, CEO van Amba Daoud en master franchisenemer van Dunkin’ Donuts in Nederland. De keten wil in Amsterdam nog drie winkels openen. Het merk was voorheen ook in de hoofdstad actief.

 

Er was alvast veel interesse voor de herstart, meldt Het Parool: sommige klanten hebben zelfs de nacht doorgebracht om de heropening te kunnen meemaken. De eerste honderd klanten krijgen dan ook een jaar lang zes gratis donuts per week.

 

In nieuwe huisstijl

De eerste winkel in Amsterdam maakt met tegelwerk in de sfeer van Delfts Blauw ook in de uitstraling een link naar het Nederlandse verleden. De locatie heeft zitgedeelten, wanddecoraties met het Dunkin’ Donuts-assortiment en een speciale presentatie van de donuts en andere producten. Klanten hebben keuze uit fairtradegecertificeerde koffie, ijskoffie, theesoorten, ijsthee en Dunkin’ specials.

 

Het Amerikaanse Dunkin' Donuts, opgericht in 1950, omvat inmiddels meer dan 12.200 winkels in 45 landen wereldwijd. Het hoofdkantoor is gevestigd in Canton (Massachusetts).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.