Hoogvliet rust wijnschap uit met WineStein-advies | RetailDetail

Hoogvliet rust wijnschap uit met WineStein-advies

Hoogvliet rust wijnschap uit met WineStein-advies

Hoogvliet gaat volgende week het WineStein wijnadvies introduceren in het wijnschap van de supermarkten en de twee Hoogvliet Versmarkten. Klanten kunnen met dit interactieve adviessysteem een passende wijn zoeken bij een gerecht, een gelegenheid of op smaak.

Opzoekmogelijkheden

WineStein, dat bestaat uit een tabletcomputer in het wijnschap, bevat het complete wijnassortiment van de keten. Bedoeling is om consumenten meer te laten variëren qua wijn, omdat ze nu vaak blijken terug te vallen op dezelfde wijn, omdat zij vrezen een wijn te kopen die niet bevalt.

 

De klant heeft drie opzoekmogelijkheden met WineStein: hij kan een passende wijn zoeken bij een van de 400 gerechten in het adviessysteem, kiezen welke wijn er past bij een gelegenheid zoals een feest of samenzijn bij de open haard, of zoeken op smaakvoorkeur zoals fruit, krachtig, houttonen.

 

Het systeem is gebaseerd op zelflerende algoritmes, ontwikkeld door wetenschappers van de Radboud Universiteit Nijmegen en wijn- en foodexperts, die regelmatig worden geüpdatet en verbeterd. Er is ook een versie voor iPhone en Android, die na een keuze te maken een route naar het dichtstbijzijnde Hoogvliet-filiaal voorstelt.

 

Het adviessysteem speelt in op de groeiende behoefte van consumenten om, liefst anoniem, geholpen te worden bij hun aankoop. Consumenten zijn ook steeds meer gewend om in winkels informatie op te vragen via tablets in het schap, eventueel ondersteund door informatie via hun mobiele telefoon. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.