RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Ria Besseling
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Jumbo lanceert Innovatie Lab

icon
Food24 mei, 2016

Jumbo Supermarkten lanceert het Jumbo Innovatie Lab, een nieuw platform voor concept- en productontwikkeling. De eerste editie startte gisteren en heeft als thema Innovatie op vers. De keten ontwikkelt hier het hele jaar door samen met leveranciers nieuwe innovatieve producten.

 

Thema wisselt

Het Jumbo Innovatie Lab bestaat uit verschillende edities per jaar met telkens een wisselend thema. Per editie kan een leverancier van Jumbo deelnemen door een of meer productideeën in te sturen. Specialisten van Jumbo beoordelen alle inzendingen en bepalen of het product een plek in het Jumbo-schap verdient.

 

Vervolgens mogen de geselecteerde leveranciers het product presenteren aan een expertpanel. Als het panel enthousiast is, maakt de assortimentsmanager samen met de leverancier een plan om het product zo snel mogelijk in de schappen van Jumbo te leggen.

 

Jumbo heeft voor het Innovatie Lab een online platform ontwikkeld, waarop leveranciers op een persoonlijk dashboard de status van hun inzending kunnen zien.

 

Vervolg Huismerk Lab

Het Innovatie Lab, dat het vervolg is op het huidige Jumbo Huismerk Lab, werkt naar eigen zeggen volgens de formulebelofte van de supermarktketen: makkelijk, lekker en gezond eten voor iedereen bereikbaar en betaalbaar maken.

 

“Alleen door innovatief te zijn, kunnen we de verwachtingen van onze klanten blijven overtreffen. Daarom zoeken we continu naar nieuwe innovatieve producten om onze klanten telkens te verrassen”, aldus directeur Commercie Ed van de Weerd. “Het Lab geeft ons ook handvaten om in te spelen op de steeds sneller veranderende klantbehoefte. Dat kunnen we niet alleen. Daarom hebben we dit platform in het leven geroepen, zodat we hier samen met onze leveranciers op in kunnen spelen.”

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food2 juli, 2025
    Jumbo opent grootste supermarkt van Genk ondanks protest

    Vandaag gingen de deuren open van de nieuwste Belgische Jumbo-supermarkt aan de Hasseltweg in Genk. De Nederlandse keten vestigt zich er tussen Aldi, Lidl, Colruyt en Albert Heijn, en dat is voor sommige buurtbewoners de spreekwoordelijke druppel.

  • icon
    Food2 juli, 2025
    Bart Buysse verruilt Fevia voor Unizo

    De Belgische voedingsindustrie neemt afscheid van Bart Buysse, sinds 2018 CEO van sectorfederatie Fevia. Buysse wordt in september gedelegeerd bestuurder van Unizo. De zoektocht naar een opvolger is inmiddels opgestart.

  • icon
    Food2 juli, 2025
    Albert Heijn en franchisenemers begraven strijdbijl na tien jaar

    Na meer dan een decennium van juridische touwtrekkerij hebben Albert Heijn en de Vereniging Albert Heijn Franchisenemers (VAHFR) een akkoord bereikt. Het doel: de verhoudingen tussen het hoofdkantoor en de ruim 130 franchisenemers structureel moet verbeteren.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN