Jumbo opent pop-up in bushokje | RetailDetail

Jumbo opent pop-up in bushokje

Jumbo opent pop-up in bushokje

Supermarktketen Jumbo heeft een pop-upvestiging op een bijzondere plek: klanten in Utrecht kunnen immers tijdelijk terecht in een bushokje. Daarmee gaat Jumbo onder andere Tesco en Delhaize achterna.

Levering in hele regio Utrecht

In de pop-up stelt Jumbo de populairste producten tentoon, die klanten kunnen scannen met de nieuwe app van Jumbo en daarna aan huis laten leveren. Het 'filiaal' aan de Potterstraat zal geopend blijven tot dinsdag 25 oktober en is 24 uur per dag beschikbaar. Jumbo kondigde ook meteen aan dat iedereen in de regio Utrecht nu zijn boodschappen thuis kan laten bezorgen.

 

Jumbo is druk bezig met het uitbouwen van zijn bezorgservice voor online bestellingen. De bedoeling is dat die tegen het einde van dit jaar op honderd locaties beschikbaar is. In dat opzicht werd ook een nieuwe app uitgebouwd, die het bestellen van boodschappen nog sneller en eenvoudiger moet maken. Om die snelheid te onderstrepen werd ook een reclamecampagne opgestart met in de hoofdrol Formule 1-piloot Max Verstappen.

 

Hoewel het bushokje een leuke marketingstunt is, is het idee niet echt origineel. De Britse retailreus Tesco deed het eerder al in de metro van Seoul, en ook het Belgische Delhaize kwam er al mee in onder andere Brussel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.