Jumbo voegt stemherkenning toe aan app | RetailDetail

Jumbo voegt stemherkenning toe aan app

Jumbo voegt stemherkenning toe aan app

Supermarktketen Jumbo heeft het gebruik van zijn mobiele app nog eenvoudiger gemaakt met de toevoeging van stemherkenning. Daardoor kunnen gebruikers nu ook handenvrij producten toevoegen aan hun lijstje.

Enkel iOS

“Eind september start een pilot voor de stemfunctie, die we vrijgeven voor duizend gebruikers. Zo krijgen we beter inzicht in het gebruik van de klant en kunnen we hierop inspelen. Mogelijk dat we nog features zullen toevoegen, want het boodschappenlijstje is nog maar het begin”, aldus directeur online Roy van Keulen. Voorlopig zijn het wel enkel gebruikers van iOS die de nieuwe stemfunctie zullen kunnen gebruiken, maar in de nabije toekomst moet dat ook mogelijk worden op Android-toestellen.

 

Om boodschappen met enkel de stem toe te voegen, moeten gebruikers gewoon de app gebruiken en beginnen te spreken. Dankzij de ingebouwde digitale assistenten van smartphones, zal de app herkennen wat er wordt gezegd en ook toevoegen aan het boodschappenlijstje.

 

Jumbo blijft de mobiele app zo verder uitbreiden. Eerder werd ook al een scanfunctie toegevoegd, waarbij enkel de barcode van een product moet worden gescand om het onmiddellijk in het winkelmandje te plaatsen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.