Maaltijdbezorger Deliveroo wil verder Europa in | RetailDetail

Maaltijdbezorger Deliveroo wil verder Europa in

Maaltijdbezorger Deliveroo wil verder Europa in

Maaltijdbezorger Deliveroo wil verder Europa in met bezorging van maaltijden uit toprestaurants. De dienst in Londen heeft op dit moment ongeveer 100.000 klanten, maar een kapitaalinjectie van 70 miljoen dollar moet een verdere expansie mogelijk maken.

Restaurantmaaltijden in grote Europese steden

Met de investering van onder meer Greenoaks Capital en Index Ventures ziet het bedrijf kansen voor zijn bezorgservice in grote Europese steden zoals Berlijn, Parijs en Dublin. Er zijn verder al plannen om te bezorgen in 25 grote Britse steden, waaronder Manchester en Brighton. Ook een uitrol naar het Midden-Oosten en Azië staat op de planning.

 

Klanten kunnen op de site van Deliveroo aangeven welk restaurant ze willen bestellen, waarna de bestelling binnen een halfuur per scooter of fiets bezorgd wordt.

 

De bezorgservice werd in 2012 opgericht door Will Shu. Hij ontdekte, toen hij in 2004 naar Londen kwam, dat de stad geen takeaway voor luxe- en kwaliteitsmaaltijden had. Deliveroo komt in de fors groeiende online foodbezorgmarkt diensten tegen als Just Eat, GrubHub, het Duitse Delivery Hero en in Nederland Foodora.

 

Ook fietsbezorgdienst Foodora

De Nederlandse fietsbezorgdienst voor restaurants en foodspeciaalzaken startte vorig najaar in oktober en wil actief worden in twaalf landen. In Amsterdam bezorgt Foodora sinds kort per fiets lunch en diner vanuit restaurants, maar de dienst wil hier nu fietsbezorging van ontbijt aan toevoegen. Om de bezorging tussen restaurants, bezorgers en klanten op elkaar af te stemmen, fietsen er ruim honderd Foodora-koeriers met de Foodora-app.

 

Foodora bezorgt nu voor ongeveer honderd bedrijven in Amsterdam, waarvan zestig restaurants zoals SLA, Par Hasard, De Turk, Yoghurt Barn, Wagamama en Friska. De fietsbezorgdienst wordt ondersteund door Rocket Internet, de Duitse investeerder die ook bijdraagt aan de groei van HelloFresh en Zalando.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.