Maaltijdbezorger Deliveroo wil verder Europa in | RetailDetail

Maaltijdbezorger Deliveroo wil verder Europa in

Maaltijdbezorger Deliveroo wil verder Europa in

Maaltijdbezorger Deliveroo wil verder Europa in met bezorging van maaltijden uit toprestaurants. De dienst in Londen heeft op dit moment ongeveer 100.000 klanten, maar een kapitaalinjectie van 70 miljoen dollar moet een verdere expansie mogelijk maken.

Restaurantmaaltijden in grote Europese steden

Met de investering van onder meer Greenoaks Capital en Index Ventures ziet het bedrijf kansen voor zijn bezorgservice in grote Europese steden zoals Berlijn, Parijs en Dublin. Er zijn verder al plannen om te bezorgen in 25 grote Britse steden, waaronder Manchester en Brighton. Ook een uitrol naar het Midden-Oosten en Azië staat op de planning.

 

Klanten kunnen op de site van Deliveroo aangeven welk restaurant ze willen bestellen, waarna de bestelling binnen een halfuur per scooter of fiets bezorgd wordt.

 

De bezorgservice werd in 2012 opgericht door Will Shu. Hij ontdekte, toen hij in 2004 naar Londen kwam, dat de stad geen takeaway voor luxe- en kwaliteitsmaaltijden had. Deliveroo komt in de fors groeiende online foodbezorgmarkt diensten tegen als Just Eat, GrubHub, het Duitse Delivery Hero en in Nederland Foodora.

 

Ook fietsbezorgdienst Foodora

De Nederlandse fietsbezorgdienst voor restaurants en foodspeciaalzaken startte vorig najaar in oktober en wil actief worden in twaalf landen. In Amsterdam bezorgt Foodora sinds kort per fiets lunch en diner vanuit restaurants, maar de dienst wil hier nu fietsbezorging van ontbijt aan toevoegen. Om de bezorging tussen restaurants, bezorgers en klanten op elkaar af te stemmen, fietsen er ruim honderd Foodora-koeriers met de Foodora-app.

 

Foodora bezorgt nu voor ongeveer honderd bedrijven in Amsterdam, waarvan zestig restaurants zoals SLA, Par Hasard, De Turk, Yoghurt Barn, Wagamama en Friska. De fietsbezorgdienst wordt ondersteund door Rocket Internet, de Duitse investeerder die ook bijdraagt aan de groei van HelloFresh en Zalando.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.