Ontwikkelaar Markthal Rotterdam wil af van eigenaar | RetailDetail

Ontwikkelaar Markthal Rotterdam wil af van eigenaar

Ontwikkelaar Markthal Rotterdam wil af van eigenaar

De ontwikkelaar en de eigenaar van de Markthal in Rotterdam, respectievelijk Provast en Klépierre, zijn het zo grondig oneens met elkaar over het beheer van de Markthal dat een rechter zich nu met de zaak moet bemoeien.

Stijgende leegstand

Provast wil immers zo snel mogelijk af van Klépierre, dat van zijn kant dan weer een ferme som eist van de ontwikkelaar. Provast stelt dat Klépierre veel te hoge servicekosten eist van de huurders en wijst daarbij naar de steeds stijgende leegstand in de hal. “Het is frustrerend dat je dingen ziet gebeuren die voorkomen dat de Markthal verder tot bloei komt”, zegt Provast-directeur Hans de Jong. “Als Klépierre zo doorgaat, glijdt het concept verder weg, en heb je over vijf jaar een tennishal.”

 

Klépierre van zijn kant is al sinds de oplevering van de Markthal niet tevreden met het werk dat Provast heeft geleverd. Volgens hen waren er veel bouwkundige en installatietechnische gebreken te vinden. Het eist alles samen maar liefst acht miljoen euro van Provast.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.