Picnic begint tweede dc in Utrecht | RetailDetail

Picnic begint tweede dc in Utrecht

Picnic begint tweede dc in Utrecht

Picnic neemt in Utrecht haar tweede distributiecentrum van ruim 7000 m² in gebruik, dat voor extra logistieke capaciteit moet zorgen voor gekoelde en houdbare producten en de websuper een duwtje in de rug voor snellere groei moet geven.  

Extra capaciteit voor groei

Op de nieuwe locatie op industrieterrein Lage Weide worden de orders met gekoelde en houdbare producten voor de Picnic-klanten verzameld en vervoerd naar lokale hubs in de steden. Van hieruit gaan de  bestellingen vervolgens met een negentigtal elektrische bezorgautootjes naar de klanten thuis. De klanten kiezen zelf welke rit het beste uitkomt en ze weten tot op een half uur precies wanneer de boodschappen bij hen aan de deur worden afgeleverd. De bezorging is gratis, omdat de klanten van Picnic de bestelketen aansturen. 

 

Het nieuwe distributiecentrum is een aanvulling van het huidige centrum in Nijkerk, dat is ondergebracht bij een deel van het distributiecentrum van Boni-supermarkten. Picnic wil in de toekomst tevens een geautomatiseerd distributiecentrum openen.

 

Verder Nederland in

De extra ruimte in Utrecht geeft Picnic gelegenheid om verder uit te breiden in Nederland: de online supermarkt gaat vanaf volgende maand bestelde boodschappen bezorgen in wijken van Delft, Rijswijk, Leidschendam, Voorburg, Nootdorp, Delfgauw en Den Hoorn. Hierna volgen Veenendaal, Ede en Bennekom. Later dit jaar komen Gouda, Zoetermeer, Lelystad en Apeldoorn voor thuisbezorging aan de beurt.

 

Picnic startte in september 2015 als eerste websupermarkt in Nederland. De formule groeide eind vorig jaar tot 24.000 klanten, die goed waren voor de verwerking van ongeveer 225.000 orders.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.