Picnic begint tweede dc in Utrecht | RetailDetail

Picnic begint tweede dc in Utrecht

Picnic begint tweede dc in Utrecht

Picnic neemt in Utrecht haar tweede distributiecentrum van ruim 7000 m² in gebruik, dat voor extra logistieke capaciteit moet zorgen voor gekoelde en houdbare producten en de websuper een duwtje in de rug voor snellere groei moet geven.  

Extra capaciteit voor groei

Op de nieuwe locatie op industrieterrein Lage Weide worden de orders met gekoelde en houdbare producten voor de Picnic-klanten verzameld en vervoerd naar lokale hubs in de steden. Van hieruit gaan de  bestellingen vervolgens met een negentigtal elektrische bezorgautootjes naar de klanten thuis. De klanten kiezen zelf welke rit het beste uitkomt en ze weten tot op een half uur precies wanneer de boodschappen bij hen aan de deur worden afgeleverd. De bezorging is gratis, omdat de klanten van Picnic de bestelketen aansturen. 

 

Het nieuwe distributiecentrum is een aanvulling van het huidige centrum in Nijkerk, dat is ondergebracht bij een deel van het distributiecentrum van Boni-supermarkten. Picnic wil in de toekomst tevens een geautomatiseerd distributiecentrum openen.

 

Verder Nederland in

De extra ruimte in Utrecht geeft Picnic gelegenheid om verder uit te breiden in Nederland: de online supermarkt gaat vanaf volgende maand bestelde boodschappen bezorgen in wijken van Delft, Rijswijk, Leidschendam, Voorburg, Nootdorp, Delfgauw en Den Hoorn. Hierna volgen Veenendaal, Ede en Bennekom. Later dit jaar komen Gouda, Zoetermeer, Lelystad en Apeldoorn voor thuisbezorging aan de beurt.

 

Picnic startte in september 2015 als eerste websupermarkt in Nederland. De formule groeide eind vorig jaar tot 24.000 klanten, die goed waren voor de verwerking van ongeveer 225.000 orders.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.