Picnic komt nu iedere dag aan huis | RetailDetail

Picnic komt nu iedere dag aan huis

Picnic komt nu iedere dag aan huis

Online supermarkt Picnic komt vanaf maandag iedere dag aan huis in Amersfoort, Leusden, Soest en Almere. De dienstverlening wordt daarmee zo goed als verdubbeld, want het bedrijf bezorgde tot nu toe drie keer per week de boodschappen thuis.

Meer klanten binden

Picnic rijdt sinds een jaar in Amersfoort, Leusden en Soest en startte enkele weken terug ook in Almere en Utrecht. In deze laatste stad wordt vooralsnog drie keer in de week bezorgd, maar dit zal op termijn ook dagelijks worden. Ruim 15.000 huishoudens hebben inmiddels boodschappen gedaan bij Picnic.

 

Omdat de formule rijdt met elektrische wagentjes, heeft het verdubbelen van de bezorging geen nadelen voor het milieu. Dagelijks bezorgen is naar eigen zeggen een wens van veel klanten, zodat ze niet meer naar de supermarkt hoeven. Een deel van de klanten bestelt al twee keer per week en deze groep zal met dagelijks leveren verder toenemen, verwacht Picnic.

 

Picnic werkt met een distributiemethode waarmee het boodschappen zonder tussenschakels in de wijk rondbrengt. De klant kiest zelf welke rit het beste uitkomt en weet tot op een half uur wanneer zijn bestelling aan de deur komt. Omdat de kosten met deze methode laag zijn, kunnen de boodschappen voordelig geprijsd zijn en worden ze gratis thuis gebracht.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.