Picnic komt nu iedere dag aan huis | RetailDetail

Picnic komt nu iedere dag aan huis

Picnic komt nu iedere dag aan huis

Online supermarkt Picnic komt vanaf maandag iedere dag aan huis in Amersfoort, Leusden, Soest en Almere. De dienstverlening wordt daarmee zo goed als verdubbeld, want het bedrijf bezorgde tot nu toe drie keer per week de boodschappen thuis.

Meer klanten binden

Picnic rijdt sinds een jaar in Amersfoort, Leusden en Soest en startte enkele weken terug ook in Almere en Utrecht. In deze laatste stad wordt vooralsnog drie keer in de week bezorgd, maar dit zal op termijn ook dagelijks worden. Ruim 15.000 huishoudens hebben inmiddels boodschappen gedaan bij Picnic.

 

Omdat de formule rijdt met elektrische wagentjes, heeft het verdubbelen van de bezorging geen nadelen voor het milieu. Dagelijks bezorgen is naar eigen zeggen een wens van veel klanten, zodat ze niet meer naar de supermarkt hoeven. Een deel van de klanten bestelt al twee keer per week en deze groep zal met dagelijks leveren verder toenemen, verwacht Picnic.

 

Picnic werkt met een distributiemethode waarmee het boodschappen zonder tussenschakels in de wijk rondbrengt. De klant kiest zelf welke rit het beste uitkomt en weet tot op een half uur wanneer zijn bestelling aan de deur komt. Omdat de kosten met deze methode laag zijn, kunnen de boodschappen voordelig geprijsd zijn en worden ze gratis thuis gebracht.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.