Vier nieuwe locaties vrijgegeven voor Picnic in 2017 | RetailDetail

Picnic maakt nieuwe locaties voor 2017 bekend

Picnic maakt nieuwe locaties voor 2017 bekend

Online supermarkt Picnic heeft vier nieuwe locaties vrijgegeven voor zijn expansie in 2017. Het gaat daarbij over Apeldoorn, Gouda, Lelystad en Zoetermeer. In 2017 wil Picnic naar vijftien nieuwe steden uitbreiden.

5 miljoen kilo boodschappen

Daarnaast heeft Picnic ook zijn cijfers van 2016 vrijgegeven, met als blikvanger de groei van het klantenbestand met maar liefst 450%. Eind december vierde Picnic zijn 24.000e klant, een jaar eerder waren dat er nog maar 4.332. Het aantal orders steeg zelfs met 1.152% ten opzichte van een jaar eerder. In totaal leverde Picnic 487.000 volle boodschappentassen aan huis, goed voor vijf miljoen kilo aan boodschappen. Picnic spreekt daarbij over 112.000 kilo bananen, meer dan 186.000 liter halfvolle melk en 91.000 komkommers.

 

Ook het aantal elektrische bezorgwagentjes is flink uitgebreid: in het begin van 2016 waren dat er nog maar acht, maar daar kwamen doorheen het jaar nog eens 72 nieuwe wagentjes bij. Die leveren ondertussen al in Almere, Amersfoort, Leusden, Maarssen, Soest en Utrecht . Al die wagentjes legden samen zo’n 359.000 kilometers af.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.