Pizza Hut maakt comeback in Nederland | RetailDetail

Pizza Hut maakt comeback in Nederland

Pizza Hut maakt comeback in Nederland

Fastfoodketen Pizza Hut gaat opnieuw restaurants openen in Nederland. Dat heeft moederbedrijf Yum Brands bekend gemaakt. Vijftien jaar geleden was de keten ook al te vinden in Nederland en het is er nog steeds een bekende naam.

Landelijke dekking

De eerste vestigingen zullen door ondernemers Soeniel en Rakesh Sewnarain geopend worden in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Ze willen daarna bovendien binnen de drie jaar minstens vijftien filialen openen op drukbezochte plekken als stations en winkelcentra. Uiteindelijk moet de keten een landelijke dekking krijgen in Nederland.

 

"Pizza Hut heeft in Nederland nog steeds een naamsbekendheid van 90 procent. Een groot deel van de bevolking is dan ook nog in de veronderstelling dat Pizza Hut vele filialen in Nederland exploiteert", zeggen de initiatiefnemers. Om de opening van de nieuwe filialen te financieren, wordt er trouwens gedeeltelijk met crowdfunding gewerkt. Zo hopen de twee ondernemers voldoende geld bij elkaar te sprokkelen.

 

Yum Brands is naast het moederbedrijf van Pizza Hut ook eigenaar van Taco Bell en KFC. Wereldwijd heeft het meer dan 40.000 restaurants.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.