Pizzaketen Papa John's geland in Nederland | RetailDetail

Pizzaketen Papa John's geland in Nederland

Pizzaketen Papa John's geland in Nederland

De Amerikaanse pizzaketen Papa John's opende gisteren haar eerste Nederlandse vestiging in Amsterdam en mikt meteen op nog honderd Nederlandse locaties.

Drie speciale pizza's

De Amsterdamse vestiging wordt uitgebaat door vijf Britse franchisenemers: Jaspal Gill, Tony Kalsi, Anil Patel, Jitesh Patel en Prasoon Patel. Zij zijn er zeker van dat hun "ingrediënten van de hoogste kwaliteit" Nederlanders kunnen aanspreken. Daarom creëerde Papa John's ook drie speciale pizza's: Fraiche Sensation, Chicken Shoarma en Special 4 Cheese. Ook zal de nieuwe zaak pizza's thuis gaan bezorgen.

 

Papa John's zegt dit jaar nog twee Nederlandse vestigingen te willen openen: klein bier tegen de bijna 5000 pizzarestaurants die de keten in een veertigtal landen open houdt. Ruim twee derde daarvan zijn vestigingen in de Verenigde Staten zelf. In Europa zit de keten vooral in het Verengd Koninkrijk, al zijn er ook al vier vestigingen in Spanje en één in Frankrijk en Nederland. Ook in België, Duitsland, Polen en Tsjechië wil de keten restaurants gaan openen, zegt vicevoorzitter Tim O'Hern.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.