Sligro Food Group wil Tintelingen online kerstgeschenken overnemen | RetailDetail

Sligro Food Group wil Tintelingen overnemen

Sligro Food Group wil Tintelingen overnemen

Sligro Food Group is van plan om online aanbieder van kerstcadeaus Tintelingen over te nemen van NMDAA. De overname wordt naar verwachting volgend jaar juni afgerond.

Aankoop versterkt aanbod online kerstcadeaus

Sligro verwacht met de aankoop van Tintelingen de combinatie van online en offline aanbod van kerstgeschenken en daarmee haar positie in deze markt te versterken. Tintelingen blijft na de overname wel zelfstandig met de huidige medewerkers en partners vanuit Den Bosch opereren.

 

Sligro is al jaren een belangrijk leverancier van kerstpakketten in Nederland. De dienstverlener voor foodretail en foodservice verzorgt momenteel voornamelijk traditionele kerstpakketten en werkt voor levering van online keuzecadeaus beperkt samen met andere partijen.

 

Tintelingen ontstond in 2003 en levert cadeaucheques voor kerstgeschenken aan bedrijven. Het bedrijf biedt ook cadeaucheques voor andere momenten, belevenissen, goede doelen en cadeaukaarten. Het behaalde in het afgelopen boekjaar, tot en met het eerste kwartaal van 2016, zo’n 8 miljoen euro omzet. Het bedrijf met elf medewerkers leverde online geschenken voor ruim 250.000 geefmomenten aan medewerkers van bedrijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.