Sligro Food Group wil Tintelingen online kerstgeschenken overnemen | RetailDetail

Sligro Food Group wil Tintelingen overnemen

Sligro Food Group wil Tintelingen overnemen

Sligro Food Group is van plan om online aanbieder van kerstcadeaus Tintelingen over te nemen van NMDAA. De overname wordt naar verwachting volgend jaar juni afgerond.

Aankoop versterkt aanbod online kerstcadeaus

Sligro verwacht met de aankoop van Tintelingen de combinatie van online en offline aanbod van kerstgeschenken en daarmee haar positie in deze markt te versterken. Tintelingen blijft na de overname wel zelfstandig met de huidige medewerkers en partners vanuit Den Bosch opereren.

 

Sligro is al jaren een belangrijk leverancier van kerstpakketten in Nederland. De dienstverlener voor foodretail en foodservice verzorgt momenteel voornamelijk traditionele kerstpakketten en werkt voor levering van online keuzecadeaus beperkt samen met andere partijen.

 

Tintelingen ontstond in 2003 en levert cadeaucheques voor kerstgeschenken aan bedrijven. Het bedrijf biedt ook cadeaucheques voor andere momenten, belevenissen, goede doelen en cadeaukaarten. Het behaalde in het afgelopen boekjaar, tot en met het eerste kwartaal van 2016, zo’n 8 miljoen euro omzet. Het bedrijf met elf medewerkers leverde online geschenken voor ruim 250.000 geefmomenten aan medewerkers van bedrijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.