Smilde Foods neemt deel salade-activiteiten United Food Family over | RetailDetail

Smilde Foods neemt deel salade-activiteiten United Food Family over

 Smilde Foods neemt deel salade-activiteiten United Food Family over

Smilde Foods uit Heerenveen heeft de salade-activiteiten van United Food Family overgenomen. Het krijgt daarmee de merken Van Oers uit Boxtel en De Kroon uit Oudenbosch in handen. Het overnamebedrag werd niet bekend gemaakt.

 

Verhuis naar Oosterwolde

Met de overname zal ook de productie verhuisd worden naar de fabriek van Smilde Foods in Oosterwolde. Bij de fabrieken in Boxtel en Oudenbosch zijn momenteel 37 werknemers aan de slag en zij krijgen de mogelijkheid om mee te verhuizen. Naar verwachting zullen weinig werknemers ingaan op dat aanbod, omwille van de grote afstand tussen de oude en de nieuwe productielocatie.

 

Bij Smilde Foods zal de productie dan weer met 25 procent stijgen na de verhuis, die binnen een jaar moet plaatsvinden. De eerste onderdelen zullen in november van dit jaar verhuizen en de rest volgt tegen het einde van het jaar. Momenteel zijn er 150 mensen in dienst bij Smilde Foods. In drukke periodes kan dat zelfs oplopen tot 300 werknemers.

 

United Food Brands heeft besloten om in de toekomst zich te focussen op diepvriessnacks en verse salades. Daarom werd dan ook gekozen om Van Oers en De Kroon van de hand te doen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.