Stadswinkels Coop leggen nadruk op verse maaltijden 'on the go' | RetailDetail

Stadswinkels Coop leggen nadruk op verse maaltijden 'on the go'

Stadswinkels Coop leggen nadruk op verse maaltijden 'on the go'

De winkelketen Coop lanceert volgende week zijn nieuwe stadswinkelformule Coop Vandaag. Dat gebeurt met de opening van drie winkels tegelijk in Rotterdam. De focus zal er op verse meeneemmaaltijden liggen.

 

Eetgedrag van de consument verandert

Het eetgedrag van de consument en het moment van consumeren veranderen, en dus moeten retailers zich daaraan aanpassen, zegt Coop. Daarom pakt de keten uit met een stadsformule. Daar kan de klant niet alleen een ruime selectie van gebruikelijke artikelen voor dezelfde lage prijs als in de klassieke supermarkt kopen, maar voor elk moment van de dag ook budgetvriendelijke meeneemgerechten inslaan, die ter plaatse vers werden bereid.

 

De winkels, die onder het enseigne Coop Vandaag geplaatst zullen worden, krijgen ruime openingstijden. Van maandag tot en met zaterdag zijn de deuren open tussen 7u en 22u. Op zondag, afhankelijk van de locatie, tussen 10u of 12u en 22u.

 

Focus op lokale gemeenschap

Coop mikt in de eerste plaats op lokale consumenten. Om het plaatselijke karakter van de winkels te onderstrepen, heeft Coop trouwens bij voorkeur personeel aangenomen dat vlak bij de winkellocatie woont.

 

Coop beschikte al over een netwerk van zowat 250 klassieke Coop-supermarkten, en daar komt nu dus nog een nieuw netwerk bij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.