Stadswinkels Coop leggen nadruk op verse maaltijden 'on the go' | RetailDetail

Stadswinkels Coop leggen nadruk op verse maaltijden 'on the go'

Stadswinkels Coop leggen nadruk op verse maaltijden 'on the go'

De winkelketen Coop lanceert volgende week zijn nieuwe stadswinkelformule Coop Vandaag. Dat gebeurt met de opening van drie winkels tegelijk in Rotterdam. De focus zal er op verse meeneemmaaltijden liggen.

 

Eetgedrag van de consument verandert

Het eetgedrag van de consument en het moment van consumeren veranderen, en dus moeten retailers zich daaraan aanpassen, zegt Coop. Daarom pakt de keten uit met een stadsformule. Daar kan de klant niet alleen een ruime selectie van gebruikelijke artikelen voor dezelfde lage prijs als in de klassieke supermarkt kopen, maar voor elk moment van de dag ook budgetvriendelijke meeneemgerechten inslaan, die ter plaatse vers werden bereid.

 

De winkels, die onder het enseigne Coop Vandaag geplaatst zullen worden, krijgen ruime openingstijden. Van maandag tot en met zaterdag zijn de deuren open tussen 7u en 22u. Op zondag, afhankelijk van de locatie, tussen 10u of 12u en 22u.

 

Focus op lokale gemeenschap

Coop mikt in de eerste plaats op lokale consumenten. Om het plaatselijke karakter van de winkels te onderstrepen, heeft Coop trouwens bij voorkeur personeel aangenomen dat vlak bij de winkellocatie woont.

 

Coop beschikte al over een netwerk van zowat 250 klassieke Coop-supermarkten, en daar komt nu dus nog een nieuw netwerk bij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.