Supermarkten PLUS groeien in 2016 sneller dan de markt | RetailDetail

Supermarkten PLUS groeien in 2016 sneller dan de markt

Supermarkten PLUS groeien in 2016 sneller dan de markt

Supermarktketen PLUS kan voor 2016 pronken met een omzetgroei van 3,7%, waardoor de keten sneller groeit dan de rest van de markt. Het marktaandeel van de keten bedraagt ondertussen al 6,24%.

Investeren in e-commerce

“2016 was weer een succesvol jaar waarin we veel geïnvesteerd hebben. Ons nieuwe formuleconcept en de forse stappen op het gebied van e-commerce zijn de meest in het oog springende resultaten. Daarnaast werden 35 supermarkten verbouwd en gemoderniseerd”, aldus algemeen directeur Jan Brouwer. Dankzij de omzetgroei van 3,7% bedraagt de consumentenomzet ondertussen 2,26 miljard euro.

 

De keten investeerde in 2016 vooral veel in e-commerce: zo kunnen klanten bij 225 winkels online bestellen en 150 winkels hebben een ophaalpunt. Daarnaast werd halverwege het jaar de PLUS App gelanceerd. Een aantal winkels beschikken ook over PLUS Express, waarmee boodschappen nog dezelfde dag aan huis worden geleverd.

 

Daarnaast opende in november de eerste winkel volgens de nieuwe Briljant-formule. Die brengt 400 nieuwe producten met zich mee, waarvan een deel vers op de winkelvloer wordt gemaakt. Er wordt ook meer aandacht geschonken aan beleving, presentatie en aanbiedingen. In 2016 werd PLUS ook verkocht tot beste Vers Supermarkt en Meest Verantwoorde Supermarkt. Dat heeft het onder andere te danken aan het feit dat alle supermarkten in Nederland klimaatneutraal zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel.