Supermarkten Sligro blijven op resultaat drukken | RetailDetail

Supermarkten Sligro blijven op resultaat drukken

Supermarkten Sligro blijven op resultaat drukken

Sligro Food Group zag in het derde kwartaal zijn omzet met meer dan 8% groeien, maar bij supermarktketen Emté blijven de resultaten beneden de maat: daar was opnieuw sprake van een daling ten opzichte van een jaar eerder.

Supermarkten met oude formule presteren minder

In het derde kwartaal haalde Sligro Food Group een omzet van 712 miljoen euro, een stijging van 8,1% ten opzichte van een jaar eerder. Bij de tak Foodservice was er sprake van een groei van liefst 12,2% naar 509 miljoen euro. Een groot deel van die groei was wel te danken aan overnames, maar ook als die niet worden meegerekend is er sprake van een groei van 5,2%

 

De tak Foodretail kende dan weer een lichte daling van 0,8% naar 203 miljoen euro. De identieke consumentenomzet bij supermarktketen Emté daalde dan ook met 1,8% ten opzichte van een jaar eerder. Het is ondertussen al het vierde kwartaal op rij dat die consumentenomzet daalt. Sligro Food Group wijst daarbij vooral naar de winkels die nog de oude Emté 2.0 formule gebruiken. De groep is momenteel bezig met de ombouw van alle winkels naar de nieuwe 3.0-formule en volgens het bedrijf presteren die supermarkten beduidend beter.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel.