Tom Heidman nieuwe commissaris bij sauzenfabrikant Remia | RetailDetail

Tom Heidman nieuwe commissaris bij sauzenfabrikant Remia

Tom Heidman nieuwe commissaris bij sauzenfabrikant Remia

Sauzenfabrikant Remia heeft Tom Heidman, voormalig topman bij supermarktketen C1000, aangesteld als nieuw lid van de Raad van Commissarissen. Hij is sinds 1 juni aan de slag bij het bedrijf.

 

Veel ervaring

“Tom Heidman is een retail-man in hart en nieren”, aldus Karel de Rooij, Algemeen Directeur van Remia, over de aanstelling van Heidman. “Hij is een aanwinst voor ons bedrijf vanwege zijn extensieve kennis en ervaring op het gebied van detailhandel in Nederland.”

 

Tom Heidman heeft dan ook al heel wat jaren ervaring in de retailsector. In 1987 ging hij aan de slag bij Ahold, waar hij verschillende functies zou invullen, waaronder die van Algemeen Directeur Gall & Gall en Commercieel Directeur Albert Heijn. Tussen 2002 en 2009 was hij actief in non-food en fashionretail. In 2009 maakte hij dan de overstap naar C1000.

 

Bij C1000 was hij tot 2012 in dienst als Directievoorzitter, waarbij hij verantwoordelijk was voor de herpositionering van de keten. In die periode was hij ook commissaris bij Bol.com. Sinds de fusie van C1000 met Jumbo in 2012 is Heidman actief als zelfstandig organisatieadviseur, commissaris en investeerder. Zo is hij momenteel ook al commissaris bij Rituals, Vermaatgroep, The European Candy Group en Vion.

 

Remia is één van de bekendste sauzenmerken in Nederland. Het bedrijf telt meer dan 400 werknemers en exporteert ook naar meer dan 90 landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.