Tom Heidman nieuwe commissaris bij sauzenfabrikant Remia | RetailDetail

Tom Heidman nieuwe commissaris bij sauzenfabrikant Remia

Tom Heidman nieuwe commissaris bij sauzenfabrikant Remia

Sauzenfabrikant Remia heeft Tom Heidman, voormalig topman bij supermarktketen C1000, aangesteld als nieuw lid van de Raad van Commissarissen. Hij is sinds 1 juni aan de slag bij het bedrijf.

 

Veel ervaring

“Tom Heidman is een retail-man in hart en nieren”, aldus Karel de Rooij, Algemeen Directeur van Remia, over de aanstelling van Heidman. “Hij is een aanwinst voor ons bedrijf vanwege zijn extensieve kennis en ervaring op het gebied van detailhandel in Nederland.”

 

Tom Heidman heeft dan ook al heel wat jaren ervaring in de retailsector. In 1987 ging hij aan de slag bij Ahold, waar hij verschillende functies zou invullen, waaronder die van Algemeen Directeur Gall & Gall en Commercieel Directeur Albert Heijn. Tussen 2002 en 2009 was hij actief in non-food en fashionretail. In 2009 maakte hij dan de overstap naar C1000.

 

Bij C1000 was hij tot 2012 in dienst als Directievoorzitter, waarbij hij verantwoordelijk was voor de herpositionering van de keten. In die periode was hij ook commissaris bij Bol.com. Sinds de fusie van C1000 met Jumbo in 2012 is Heidman actief als zelfstandig organisatieadviseur, commissaris en investeerder. Zo is hij momenteel ook al commissaris bij Rituals, Vermaatgroep, The European Candy Group en Vion.

 

Remia is één van de bekendste sauzenmerken in Nederland. Het bedrijf telt meer dan 400 werknemers en exporteert ook naar meer dan 90 landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.