Van Tol begint nieuw concept Dagwinkel | RetailDetail

Van Tol begint nieuw concept Dagwinkel

Van Tol begint nieuw concept Dagwinkel

Van Tol Retail start half mei in een Superverswinkel in Hilversum de eerste Dagwinkel met een nieuw modulair concept. De vernieuwde buurtwinkel legt een grotere nadruk op vers en versbeleving en krijgt een Make Off-station.

Make Off-station brengt beleving

In het Make Off-station maken medewerkers voor het oog van de klant producten op een ambachtelijke manier gereed. Het Make off-station wordt geleidelijk uitgerold naar alle Dagwinkels en moet voor meer beleving zorgen. De Dagwinkel-formule richt zich met winkels van 250 tot 500 m² op kleinere locaties en op kleine plaatsen en profileert zich als de gemakswinkel op de hoek met dagelijks vers en een betaalbaar, uitgebreid en breed assortiment.

 

Van Tol Retail wil met het nieuwe Dagwinkel-concept het versaandeel laten stijgen. Ook bij Troefmarkt, Lekker Makkelijk en Springer rijdende winkels, de andere formules van de retailorganisatie, moet het versaandeel omhoog: van 48 naar 60 procent. Zo krijgt Springer boven de groenten en fruit-presentatie in de rijdende winkel een nieuwe koeling voor panklare agf.

 

Van Tol opent in de komende tijd tevens zes nieuwe winkels van Recra-foods&goods. De parkwinkelformule werd vorig jaar vernieuwd, wat leidde tot een omzetstijging van 10 tot 25%. De in totaal 120 winkels, gevestigd op recreatielocaties, krijgen een indeling in genietmomenten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.