Van Tol begint nieuw concept Dagwinkel | RetailDetail

Van Tol begint nieuw concept Dagwinkel

Van Tol begint nieuw concept Dagwinkel

Van Tol Retail start half mei in een Superverswinkel in Hilversum de eerste Dagwinkel met een nieuw modulair concept. De vernieuwde buurtwinkel legt een grotere nadruk op vers en versbeleving en krijgt een Make Off-station.

Make Off-station brengt beleving

In het Make Off-station maken medewerkers voor het oog van de klant producten op een ambachtelijke manier gereed. Het Make off-station wordt geleidelijk uitgerold naar alle Dagwinkels en moet voor meer beleving zorgen. De Dagwinkel-formule richt zich met winkels van 250 tot 500 m² op kleinere locaties en op kleine plaatsen en profileert zich als de gemakswinkel op de hoek met dagelijks vers en een betaalbaar, uitgebreid en breed assortiment.

 

Van Tol Retail wil met het nieuwe Dagwinkel-concept het versaandeel laten stijgen. Ook bij Troefmarkt, Lekker Makkelijk en Springer rijdende winkels, de andere formules van de retailorganisatie, moet het versaandeel omhoog: van 48 naar 60 procent. Zo krijgt Springer boven de groenten en fruit-presentatie in de rijdende winkel een nieuwe koeling voor panklare agf.

 

Van Tol opent in de komende tijd tevens zes nieuwe winkels van Recra-foods&goods. De parkwinkelformule werd vorig jaar vernieuwd, wat leidde tot een omzetstijging van 10 tot 25%. De in totaal 120 winkels, gevestigd op recreatielocaties, krijgen een indeling in genietmomenten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.