Zelf plukken, scheppen en tappen bij vernieuwde AH XL Purmerend | RetailDetail

Zelf plukken, scheppen en tappen bij vernieuwde AH XL Purmerend

Zelf plukken, scheppen en tappen bij vernieuwde AH XL Purmerend

Klanten kunnen zelf producten plukken, scheppen en tappen bij de vernieuwde AH XL in Purmerend. De supermarkt werkt in de nieuwste formule bovendien met energiebesparende voorzieningen.

Nadruk op beleving, vers en duurzaam

AH XL legt in de verbouwde vestiging in winkelcentrum Eggert de nadruk verder op beleving, vers en duurzaam: zo kan de klant in de kruidentuin zelf verse kruiden knippen, bij een bar sappen en yoghurt tappen, schaal- en schelpdieren uit het koelmeubel scheppen en uit dispensers koffie, hagelslag, snoep halen.

 

Vers krijgt meer nadruk met een notenafdeling waar noten vers worden gebrand en met een Fish Tales Market op de visafdeling. Hier wordt vers gebakken kibbeling verkocht en is onder meer verse vis op ijs gepresenteerd. AH XL Purmerend is de derde XL-supermarkt waar dit verse vismarktconcept van Bart van Olphen van start ging. Ook AH XL aan het Soendaplein in Haarlem en het Gelderlandplein Amsterdam hebben een Fish Tales Market.

 

Energie besparen en duurzaam

Albert Heijn zet in het nieuwste XL-format in Purmerend in op energie besparen en duurzaam: dak en gevel hebben 700 zonnepanelen, de locatie kent warmte- en koude opslag en er wordt energie opgewekt voor elektriciteit en warmte. De retourstroom uit de supermarkt wordt ingezet voor biogas. De winkel is verder volledig CO2-neutraal en grotendeels ingericht met herggebruikte materialen.

 

De LED-verlichting wordt aangestuurd door bewegingssensoren en dimt wanneer de vakken worden gevuld. Ook de reclameverlichting gebeurt met LED-lampen. Klanten met een elektrische auto kunnen terecht bij oplaadpunten die worden gevoed door de zonnepanelen op het dak.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.

Jumbo Groep Holding stelt nieuwe directieleden aan

11/07/2018

Jumbo Groep Holding, het bedrijf achter supermarktketen Jumbo, maakte vandaag een aantal wissels bekend in de eigen directie. Jumbo België krijgt Peter Isaac als algemeen directeur, La Place neemt afscheid van Bart van den Nieuwenhof.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.