Jumbo boycot Douwe Egberts en Ferrero wegens prijsconflict | RetailDetail

Jumbo boycot Douwe Egberts en Ferrero wegens prijsconflict

Jumbo boycot Douwe Egberts en Ferrero wegens prijsconflict

Supermarktketen Jumbo heeft besloten om een aantal producten niet meer te verkopen vanwege een prijsconflict met de producenten. Zo zijn verschillende producten van Douwe Egberts en Ferrero niet meer te vinden.

Kleine marges

De woordvoerders van Douwe Egberts, Bertolli en Ferrero bevestigden het nieuws aan Distrifood. Ze vinden de boycot bijzonder vervelend, omdat ze vooral zelf het slachtoffer zijn. De boycot zou al vier weken aan de gang zijn.

 

De boycot is er gekomen omdat er geen akkoord is bereikt over de aankoopprijzen van de producten. Zo is de prijs van olijfolie de hoogte ingeschoten vanwege een mislukte oogst in Spanje en Italië.

 

Een tijdje geleden had Jumbo ook al eenzelfde probleem met Grolsch, maar dat is ondertussen al terug opgelost.

 

Verschillende ondernemers van Jumbo hebben besloten om de producten zelf aan te kopen bij andere partijen, om klanten niet teleur te stellen. Toch hebben ze ook begrip voor de situatie bij Jumbo, aangezien de marges op bepaalde producten bijzonder klein zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.