Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug | RetailDetail

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Geen concrete plannen

Oorspronkelijk was het nochtans het plan om de webshop slechts tijdelijk te sluiten, om achter de schermen te sleutelen aan de opzet en het assortiment. “Eerder verkochten wij voornamelijk fashion in België, maar de intentie is om ook andere productcategorieën toe te voegen”, meldde een woordvoerder toen volgens Twinkle.

 

Momenteel klinken er echter andere signalen bij Wehkamp. “Wij hebben momenteel geen concrete plannen met België. Onze focus ligt nu op de Nederlandse markt, op het leveren van een top klantenervaring. Zeg nooit nooit, maar voor nu concentreren we ons op Nederland”, bevestigt woordvoerder Jerina van Heck aan Twinkle. Het Belgische domein is wel nog steeds bereikbaar, maar daar staat al enkele maanden dezelfde boodschap te lezen.

 

Belgische klanten kunnen ook niet terecht op de Nederlandse webshop van Wehkamp, want daar wordt enkel verzonden naar Nederlandse adressen. Het toont aan dat niet elke Nederlandse webshop met daverend succes de overstap naar België kan maken en zo het voorbeeld volgt van succesverhalen als Coolblue en bol.com.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top