Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Geen concrete plannen

Oorspronkelijk was het nochtans het plan om de webshop slechts tijdelijk te sluiten, om achter de schermen te sleutelen aan de opzet en het assortiment. “Eerder verkochten wij voornamelijk fashion in België, maar de intentie is om ook andere productcategorieën toe te voegen”, meldde een woordvoerder toen volgens Twinkle.

 

Momenteel klinken er echter andere signalen bij Wehkamp. “Wij hebben momenteel geen concrete plannen met België. Onze focus ligt nu op de Nederlandse markt, op het leveren van een top klantenervaring. Zeg nooit nooit, maar voor nu concentreren we ons op Nederland”, bevestigt woordvoerder Jerina van Heck aan Twinkle. Het Belgische domein is wel nog steeds bereikbaar, maar daar staat al enkele maanden dezelfde boodschap te lezen.

 

Belgische klanten kunnen ook niet terecht op de Nederlandse webshop van Wehkamp, want daar wordt enkel verzonden naar Nederlandse adressen. Het toont aan dat niet elke Nederlandse webshop met daverend succes de overstap naar België kan maken en zo het voorbeeld volgt van succesverhalen als Coolblue en bol.com.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Nederlands kledingmerk Tumble ’N Dry trekt naar China

04/08/2017

Het Nederlandse kledingmerk Tumble ’N Dry zet in september de stap naar China. Dat doet het met een eigen webshop op het platform van Alibaba-dochter Tmall. Het is de eerste niet-Europese markt waar het merk aanwezig zal zijn.

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top