Bol.com denkt al aan uitbreiding distributiecentrum | RetailDetail

Bol.com denkt al aan uitbreiding distributiecentrum

Bol.com denkt al aan uitbreiding distributiecentrum

Bol.com is momenteel druk bezig met de bouw van een nieuw distributiecentrum in Waalwijk, maar het denkt nu al aan uitbreiden. Het heeft daarvoor de optie genomen op een naastgelegen terrein van 8,3 hectare.

Verdubbeling

De bouw van het huidige distributiecentrum vindt plaats op een terrein van 10 hectare groot, maar Bol.com verwacht ook de komende jaren een sterke groei en dus wordt er al vooruit gedacht. Nu heeft de Ahold-dochter een optie genomen op het aanpalende terrein. Concrete plannen zijn er nog niet, maar op het nieuwe terrein is ruimte voor nog eens een pand van 50.000 vierkante meter en 800 parkeerplaatsen. Dat betekent een verdubbeling van het distributiecentrum dat momenteel gebouwd wordt.

 

“De wereld van internetverkopen verandert snel, je kunt maar zo’n twee, drie jaar vooruit kijken”, zegt een woordvoerder aan het Brabants Dagblad. “Maar we zetten het pand pas neer als we echt concreet kunnen zijn over wat we exact nodig hebben.” De bouw van het nieuwe distributiecentrum moet binnen zes weken afgerond zijn, waarna de machines in het gebouw moeten worden geïnstalleerd. Naar verwachting zal het centrum vanaf deze zomer in gebruik worden genomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Ahold Delhaize groeit vooral online

09/05/2018

Fusiegroep Ahold Delhaize blikt terug op een degelijk eerste kwartaal dankzij een ommekeer in België, goede prestaties in de Verenigde Staten en een sterke groei online. Ongunstige wisselkoersen bederven het feestje een beetje.

Bol.com ijvert voor database met duurzame keurmerken

30/04/2018

Bol.com wil ‘duurzaamheid’ opnemen als criterium waarop klanten kunnen filteren, maar dat blijkt niet eenvoudig. Een overkoepelende digitale database van duurzame keurmerken bestaat vandaag nog niet en daar is zeker nood aan, aldus de webwinkel.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.