Chinese webwinkels zetten aanval op Nederland in | RetailDetail

Chinese webwinkels zetten aanval op Nederland in

Chinese webwinkels zetten aanval op Nederland in

Verschillende Chinese webwinkels beginnen hun websites te vertalen in het Nederlands. Ze verkochten al eerder aan Nederlandse klanten en boden zelfs vanuit China de verzending vaak gratis aan, maar nu passen ze dus ook de taal aan.

Lage prijzen en gratis verzending

Light In The Box en DealExtreme zijn twee websites die al volledig in het Nederlands te vinden zijn, maar naar verwachting zullen er snel nog een aantal Chinese webwinkels hun voorbeeld volgen. Met hun lage prijzen en gratis verzending kunnen ze een grote concurrent worden voor lokale aanbieders, zoals Bol.com en Coolblue.

 

Ondertussen sturen de Chinese webwinkels elke week honderdduizenden marketingmails uit naar Nederlandse klanten. Dat zegt Jacco Bouw, directeur van Webpower, een bedrijf dat zelf marketingmails uitstuurt. "We versturen elke dag meer mails namens webshops. Nog zeker tien Chinese webwinkels openen de komende tijd in Nederland", zegt hij aan de Volkskrant.

 

Experts hebben echter hun vragen bij de lage prijzen en de gratis verzending. "De webwinkels krijgen ondersteuning van de Chinese overheid. Die zorgt dat zij goedkoop kunnen exporteren", stelt Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org. Bouw gelooft dan weer niet dat de lage prijzen zo kunnen blijven. "Die zijn financieel niet houdbaar. De webwinkels hebben op dit moment puur als doel markt te veroveren. Ze maken forse kosten om in het westen voet aan de grond te krijgen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.