Online doorstart V&D komt er niet | RetailDetail

Online doorstart V&D komt er niet

Online doorstart V&D komt er niet

De plannen van Ronald van Zetten, Roland Kahn en Jaco Scheffers om online verder te gaan met de merknaam van het failliete V&D worden definitief opgeborgen. Er komt wel een nieuw online platform, maar niet meer onder de merknaam V&D.

Nieuwe weg ingeslagen

De drie legden vorig jaar ongeveer een half miljoen euro neer voor de aankoop van de merknaam van V&D. Toen was het plan om die online verder te zetten, maar dat idee wordt nu opzij geschoven. “We gaan een heel andere kant op”, zegt Van Zetten aan De Telegraaf. “Al gauw bleek dat de ict van V&D zo gammel was als maar kon. Daar konden we niets mee. We hebben geprobeerd het te vernieuwen, maar ook dat ging niet.”

 

Na gesprekken met leveranciers werd besloten om helemaal opnieuw te beginnen en een nieuw platform op poten te zetten. “We besloten in te zetten op de nieuwste ontwikkelingen in de markt en op de nieuwste technologie. Maar daar past de naam V&D niet meer bij. V&D heeft wel een enorme naamsbekendheid. Iedereen heeft er een gevoel bij, maar het is niet echt de naam van een moderne start-up.”

 

Veel meer wordt er niet gelost over de plannen. Van Zetten voegt enkel toe dat het over een innovatieve app gaat, die halverwege dit jaar gelanceerd wordt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Leapp maakt doorstart in Nederland

20/07/2018

Leapp , een retailer van tweedehands Apple-toestellen, maakt in Nederland een doorstart onder leiding van het investeringsbedrijf van de oprichter. Begin juni ging de keten failliet, maar eind juli zou ze al opnieuw starten.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.