Pieter Zwart is Marketeer of the Year 2017

Pieter Zwart is Marketeer of the Year 2017

Pieter Zwart is Marketeer of the Year 2017

Pieter Zwart, CEO van Coolblue, heeft op de Dutch Marketing Awards 2017 in Amsterdam de prijs voor Marketeer of the Year 2017 ontvangen. Hij liet daarmee de concurrentie van Ikea en het modemerk G-Star achter zich.

 

Helder en consistent

"De wijze waarop de klantbehoefte niet alleen wordt waargemaakt, maar telkens weer wordt overtroffen, is ongekend. De visie en strategie van Coolblue zijn helder en consistent, de bedrijfsvoering is open en transparant. Pieter laat zien hoe je ondernemersschap, klantgericht denken en marketing met elkaar verbindt”, motiveerde de vakjury zijn verkiezing.

 

Zwart zegt blij te zijn met de erkenning, maar betrekt onmiddellijk ook alle werknemers van Coolblue die hebben meegewerkt aan het succes. “Want uiteindelijk zorgen zij voor het succes van Coolblue. Hoewel het vanavond gaat om Marketeer of the Year, gebruiken wij het woord marketing binnen Coolblue niet. We hebben het liever over zichtbaarheid, praatjes en mondhoekjes. Want die kunnen we meten en zo houden we het doelgericht”, aldus Zwart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.