Pieter Zwart is Marketeer of the Year 2017

Pieter Zwart is Marketeer of the Year 2017

Pieter Zwart is Marketeer of the Year 2017

Pieter Zwart, CEO van Coolblue, heeft op de Dutch Marketing Awards 2017 in Amsterdam de prijs voor Marketeer of the Year 2017 ontvangen. Hij liet daarmee de concurrentie van Ikea en het modemerk G-Star achter zich.

 

Helder en consistent

"De wijze waarop de klantbehoefte niet alleen wordt waargemaakt, maar telkens weer wordt overtroffen, is ongekend. De visie en strategie van Coolblue zijn helder en consistent, de bedrijfsvoering is open en transparant. Pieter laat zien hoe je ondernemersschap, klantgericht denken en marketing met elkaar verbindt”, motiveerde de vakjury zijn verkiezing.

 

Zwart zegt blij te zijn met de erkenning, maar betrekt onmiddellijk ook alle werknemers van Coolblue die hebben meegewerkt aan het succes. “Want uiteindelijk zorgen zij voor het succes van Coolblue. Hoewel het vanavond gaat om Marketeer of the Year, gebruiken wij het woord marketing binnen Coolblue niet. We hebben het liever over zichtbaarheid, praatjes en mondhoekjes. Want die kunnen we meten en zo houden we het doelgericht”, aldus Zwart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.

Coolblue lanceert reparatiedienst voor smartphones

04/06/2018

Coolblue heeft zich weer een extra stukje van de 'customer journey' toegeëigend: nu stort de Rotterdamse webshop(groep) zich ook op het herstellen van smartphones.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.