Dit jaar nog nieuwe winkelformule van The Sting

Dit jaar nog nieuwe winkelformule van The Sting

De Nederlandse modegroep The Sting lanceert nog dit jaar een nieuwe winkelformule: Distrikt Nørrebro. Daarnaast wordt winkelketen Costes uitgebreid met winkels voor mannen.

20 nieuwe winkels

De expansie moet aantonen dat het na een moeilijke periode weer goed gaat met The Sting. Nochtans maakt het bedrijf in 2015 een nettoverlies van vijf miljoen euro, maar eigenaar Herman Franzen wijst erop dat The Sting in 2016 voorlopig een winst maakt van vier miljoen euro en dat die winst zich dit jaar zal doorzetten. Dit jaar wordt dan ook meer dan twintig miljoen euro geïnvesteerd in twintig nieuwe winkels en het verbouwen van een aantal bestaande vestigingen van The Sting. Die modeketen krijgt een nieuw concept, dat meer jonge consumenten moet lokken.

 

De moeilijke jaren van The Sting waren het gevolg van mislukte uitstapjes naar het buitenland: zo maakten een aantal winkels in Duitsland en Engeland structureel verlies en moesten ze uiteindelijk de deuren sluiten, waardoor er zes miljoen euro werd afgeschreven op die winkels. Ook de opstart van een webshop kostte heel wat geld, al is die volgens Franzen nu wel winstgevend.

 

“Dat hebben we nu allemaal achter de rug”, zegt Franzen, die samen met vastgoedondernemer Ronny Rosenbaum eigenaar is van The Sting. “We gaan weer uitbreiden.” Een nieuwe strategie moet er voor zorgen dat de omzet binnen drie jaar groeit van 250 miljoen euro naar 400 miljoen euro.

 

Nieuwe keten

In Nederland wordt er alvast niet meer uitgebreid met The Sting, maar worden de winkels van die keten dus wel opgefrist. De eerste winkels werden al eind 2015 omgebouwd en halen 15 tot 20% meer omzet dan oudere winkels. Costes wordt wel uitgebreid, met winkels voor mannen en vestigingen voor mannen en vrouwen. Costes bestaat momenteel uit 23 vestigingen en moet dit jaar groeien naar veertig vestigingen, volgend jaar moeten dat er zelfs vijftig worden.

 

Met Distrikt Nørrebro gaat het dit jaar nog een derde modeketen in de markt zetten. Dit najaar worden daar zeven vestigingen van geopend en volgens het bedrijf is er ruimte voor twintig filialen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Doorstart Tuunte zeker een mogelijkheid

11/08/2017

De curator van het failliet verklaarde Tuunte Fashion zegt dat er een grote kans is op een doorstart van de modeketen. Er hebben zich al een aantal partijen gemeld en alle winkels blijven voorlopig gewoon geopend.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Loake Shoemakers zet eerste stap in Nederland

09/08/2017

De Britse keten Loake Shoemakers zet met een conceptwinkel in Maastricht haar eerste stap in Nederland. De winkel brengt vanaf oktober in de Stokstraat een brede collectie klassieke herenschoenen. 

Gucci start rechtszaak tegen Forever 21

09/08/2017

Modehuis Gucci heeft besloten om in de Verenigde Staten een rechtszaak te starten tegen modeketen Forever 21. Volgens Gucci heeft de keten immers een specifiek design van het modemerk gekopieerd.

Veel hoop op doorstart Witteveen Mode

09/08/2017

De failliete modeketen Witteveen mag hoop koesteren op een doorstart. Dat laat de curator van het bedrijf verstaan. Een aantal geïnteresseerde partijen hebben zich al gemeld, maar het proces zal mogelijk nog een tijdje aanslepen.

Ralph Lauren doet beter dan verwachtingen

08/08/2017

Modehuis Ralph Lauren heeft er een sterk eerste kwartaal opzitten: zowel op vlak van omzet als op vlak van winst wist het de verwachtingen van analisten te overtreffen. Een jaar eerder werd er nog een fors verlies geleden.

Back to top