Dit jaar nog nieuwe winkelformule van The Sting | RetailDetail

Dit jaar nog nieuwe winkelformule van The Sting

Dit jaar nog nieuwe winkelformule van The Sting

De Nederlandse modegroep The Sting lanceert nog dit jaar een nieuwe winkelformule: Distrikt Nørrebro. Daarnaast wordt winkelketen Costes uitgebreid met winkels voor mannen.

20 nieuwe winkels

De expansie moet aantonen dat het na een moeilijke periode weer goed gaat met The Sting. Nochtans maakt het bedrijf in 2015 een nettoverlies van vijf miljoen euro, maar eigenaar Herman Franzen wijst erop dat The Sting in 2016 voorlopig een winst maakt van vier miljoen euro en dat die winst zich dit jaar zal doorzetten. Dit jaar wordt dan ook meer dan twintig miljoen euro geïnvesteerd in twintig nieuwe winkels en het verbouwen van een aantal bestaande vestigingen van The Sting. Die modeketen krijgt een nieuw concept, dat meer jonge consumenten moet lokken.

 

De moeilijke jaren van The Sting waren het gevolg van mislukte uitstapjes naar het buitenland: zo maakten een aantal winkels in Duitsland en Engeland structureel verlies en moesten ze uiteindelijk de deuren sluiten, waardoor er zes miljoen euro werd afgeschreven op die winkels. Ook de opstart van een webshop kostte heel wat geld, al is die volgens Franzen nu wel winstgevend.

 

“Dat hebben we nu allemaal achter de rug”, zegt Franzen, die samen met vastgoedondernemer Ronny Rosenbaum eigenaar is van The Sting. “We gaan weer uitbreiden.” Een nieuwe strategie moet er voor zorgen dat de omzet binnen drie jaar groeit van 250 miljoen euro naar 400 miljoen euro.

 

Nieuwe keten

In Nederland wordt er alvast niet meer uitgebreid met The Sting, maar worden de winkels van die keten dus wel opgefrist. De eerste winkels werden al eind 2015 omgebouwd en halen 15 tot 20% meer omzet dan oudere winkels. Costes wordt wel uitgebreid, met winkels voor mannen en vestigingen voor mannen en vrouwen. Costes bestaat momenteel uit 23 vestigingen en moet dit jaar groeien naar veertig vestigingen, volgend jaar moeten dat er zelfs vijftig worden.

 

Met Distrikt Nørrebro gaat het dit jaar nog een derde modeketen in de markt zetten. Dit najaar worden daar zeven vestigingen van geopend en volgens het bedrijf is er ruimte voor twintig filialen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.