Kate Moss nieuw gezicht modemerk NIKKIE | RetailDetail

Kate Moss nieuw gezicht modemerk NIKKIE

Kate Moss nieuw gezicht modemerk NIKKIE

Het Nederlandse modemerk NIKKIE heeft Kate Moss weten te strikken als zijn nieuwe gezicht. Dat heeft ontwerpster Nikkie Plessen gisteren zelf bekend gemaakt via Instagram.

“Waanzinnig trots”

"Ik ben waanzinnig trots op het feit dat topmodel Kate Moss het nieuwe gezicht van NIKKIE is”, zegt Plessen. "Kate belichaamt zo goed wat ik wil uitstralen met mijn modelabel: ze is stoer en sterk, maar tegelijkertijd ook vrouwelijk en sexy. Dat zij NIKKIE wil vertegenwoordigen als muze, is natuurlijk fantastisch."

 

Moss dook gisteren al een eerste keer op tijdens de voorstelling van de nieuwe lente- en zomercollectie van NIKKIE in Amsterdam. De aanwezigheid van het topmodel ging daarbij niet onopgemerkt voorbij en Plessen bevestigde daarna dus dat Moss het nieuwe gezicht van het merk wordt.

 

Nikkie Plessen richtte NIKKIE vijf jaar geleden open en opende in september 2013 een eerste eigen winkel. Ondertussen telt de keten al vijftien winkels - waaronder eentje in Antwerpen - en wordt het merk verkocht bij een aantal grote warenhuisketens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.