Miinto stelt nieuwe managing director aan | RetailDetail

Miinto stelt nieuwe managing director aan

Miinto stelt nieuwe managing director aan

Online modeplatform Miinto heeft Marc Kooiman aangesteld als de nieuwe managing director. Hij moet dankzij zijn ervaring mee helpen met de verdere professionalisering van het bedrijf, dat naast Nederland ook te vinden is in Denemarken, Zweden en Noorwegen.

Nood aan ervaren krachten

"Het is belangrijk voor ons om meer ervaren krachten tot onze beschikking te hebben, zodat we Miinto als bedrijf verder kunnen professionaliseren en naar een hoger niveau kunnen tillen. Om deze reden hebben we afgelopen maanden gezocht naar een Managing Director met de nodige ervaring”, aldus CEO Konrak Kierklo. “Marc Kooiman heeft enorm veel vakkennis en hij sluit perfect aan bij het profiel dat we zoeken.”

 

Kooiman heeft dan ook al heel wat ervaring in de sector: zo was hij als commercieel directeur werkzaam bij Gaastra en voordien ook als directeur bij Euretco Fashion. "Door mijn jarenlange ervaring in het bouwen van merken en deze te verbinden met retail en zelfstandige ondernemers, alsmede het feit dat online en offline business in de nabije toekomst elkaar steeds meer gaan versterken, heb ik de keuze gemaakt om dit bij Miinto verder te gaan ontwikkelen”, zegt Kooiman over zijn keuze.

 

Miinto werd in 2009 gelanceerd in Denemarken en is sinds 2012 ook te vinden op de Noorse, Zweedse en Nederlandse markt. Het is een online modeplatform dat het assortiment van duizend fysieke modeboetieks combineert.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.