Miller & Monroe trekt naar Duitsland | RetailDetail

Miller & Monroe trekt naar Duitsland

Miller & Monroe trekt naar Duitsland

Miller & Monroe, de Nederlandse modeketen die is gebouwd op de funderingen van de Nederlandse tak van Charles Vögele, maakt de stap naar Duitsland. Moederbedrijf Victory and Dreams Holding neemt immers de Duitse winkels van Charles Vögele over.

 

200 winkels

Charles Vögele bestaat in Duitsland uit 200 vestigingen, maar die zullen binnenkort allemaal verdwijnen en omgevormd worden naar Miller & Monroe. Dat gebeurde in de zomer van vorig jaar ook al met de meer dan zeventig winkels van Charles Vögele in Nederland.

 

De Duitse tak van Charles Vögele was tot nu toe in handen van Sempione Fashion, dat het failliete bedrijf vorig jaar overnam. Het verkoopt nu alle winkels voor een onbekend bedrag aan Victory and Dreams Holding, het voormalige Vidrea Retail. De eerste 44 winkels moeten midden volgende maand al omgebouwd zijn, tegen september moeten alle 200 winkels van Charles Vögele de deuren opnieuw geopend hebben onder de vlag van Miller & Monroe.

 

De huidige CEO van Charles Vögele in Duitsland blijft gewoon op post na de overname. “Ik ben erg blij met de overname, en het feit dat de in Nederland zeer succesvolle multibrandformule van Miller & Monroe binnenkort ook in Duitsland wordt geïntroduceerd,” aldus Funk volgens FashionUnited. “Door de overname kunnen in de toekomst belangrijke synergievoordelen worden behaald op het gebied van inkoop, marketing en logistiek. En dat is goed nieuws voor onze klanten, leveranciers, en medewerkers.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Picnic breidt uit in Nederland en Duitsland

16/04/2018

Picnic Duitsland start met grote ambities: binnen zes maanden wil de Nederlandse online supermarkt al winst boeken in Noordrijn-Westfalen. In eigen land rolt Picnic zijn leveringsdienst dan weer uit naar Noord-Brabant.

De ‘Schnäppcam’ lokt klanten weer naar de winkel

16/04/2018

De strijd aanbinden met webshops lijkt in deze tijd een verloren zaak voor veel fysieke winkels, maar niet alle winkeliers gooien zomaar de handdoek in de ring. Dat bewijst een Duitse witgoedhandelaar die een originele manier vond om klanten te lokken.