Omzet Zeeman gestegen in 2016 | RetailDetail

Omzet Zeeman gestegen in 2016

Omzet Zeeman gestegen in 2016
Shutterstock

In 2016 is de omzet van winkelketen Zeeman met 3,4% gestegen naar 548,1 miljoen euro. In 2015 was er nog sprake van een lichte daling, maar nu gaat het dus opnieuw de goede richting uit. Dat is vooral te danken aan een aantal investeringen.

Opgefriste winkels

Zeeman investeerde vorig jaar 16,8 miljoen euro in het opfrissen en de inventaris van de winkels en in zijn informatica. Dat leverde dus succes: het aantal verkochte artikelen steeg in 2016 van 271,6 miljoen naar 273,3 miljoen

 

Daarnaast is ook werk gemaakt van de audits bij productielocaties in landen als Turkije, Bangladesh en India. Momenteel is bij 95% van hen een audit uitgevoerd, dit jaar moeten de overige 5% doorgelicht worden. In Bangladesh werd ook een consultant aangesteld om de fabrieken te helpen bij het doorvoeren van een aantal veranderingen. Zeeman heeft zich in 2016 ook aangesloten bij de Convenant Duurzame Kleding en Textiel. 

 

Het gebruik van plastic draagtassen is met 86% teruggedrongen, terwijl Zeeman nu 5,6% duurzame materialen gebruikt. In 2017 moet dat opgetrokken worden naar 10%. Vanaf 2017 zullen er ook zonnepanelen liggen op het dak van het distributiecentrum in Alphen aan den Rijn. Die panelen zullen alle benodigde elektriciteit voor het distributiecentrum en de kantoren kunnen leveren.

 

De keten heeft momenteel bijna 1.300 winkels in zeven landen en het heeft ook een eigen webwinkel in Nederland en België. Dit jaar zullen er nieuwe winkels geopend worden in Frankrijk en Spanje.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.