Paprika wil veertig filialen in Nederland | RetailDetail

Paprika wil veertig filialen in Nederland

Paprika wil veertig filialen in Nederland

Kledingwinkelketen Paprika wil op korte termijn ongeveer veertig filialen in Nederland openen. Momenteel heeft de Belgische keten drie filialen in Nederland, waarvan de eerste in februari de deuren opende.

Uitbreiden vanaf Belgische grens

"De Nederlandse markt is klaar voor een grootschalige uitbreiding van ons merk", zegt CEO Corneel de Maeyer aan RetailNews. Naast de drie filialen van Paprika – in Breda, Maastricht en Eindhoven – is er sinds september ook al een proefproject gaande van zustermerk Cassis. Het is echter Paprika dat de komende periode snel zal uitbreiden in Nederland.

 

"We breiden in eerste instantie uit vanaf de Belgische grens, maar kijken ook al naar A1-locaties in steden als Haarlem en Groningen", aldus De Maeyer. Volgens de CEO zit de Nederlandse consument zeker te wachten op een plussize-concept zoals dat van Paprika. "Wij onderscheiden ons met fast fashion, gecombineerd met de service van een boutique."

 

Vlotte verkoop

Momenteel is de topman dan ook meer dan tevreden met de verkoop in Nederland: de gemiddelde uitgaven liggen zelfs twintig procent hoger dan in België. Om dat succes in de toekomst nog verder uit te bouwen, zal Paprika ook in Nederland gaan werken met zogenaamde panels. In België nodigt de retailer al op regelmatige basis klanten en niet-klanten uit om te praten over wat beter kan bij de keten.

 

Ook de acht shop-in-shops in warenhuizen van V&D doen het bijzonder goed: "De omzet ligt nu al op het niveau van retailers die al tien jaar een shop-in-shop hebben in V&D. Nederlandse consumenten hebben dus nog steeds geld over voor fashion, zolang de producten en service in de winkel maar toevoegde waarde bieden", aldus V&D.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.