Paprika wil veertig filialen in Nederland | RetailDetail

Paprika wil veertig filialen in Nederland

Paprika wil veertig filialen in Nederland

Kledingwinkelketen Paprika wil op korte termijn ongeveer veertig filialen in Nederland openen. Momenteel heeft de Belgische keten drie filialen in Nederland, waarvan de eerste in februari de deuren opende.

Uitbreiden vanaf Belgische grens

"De Nederlandse markt is klaar voor een grootschalige uitbreiding van ons merk", zegt CEO Corneel de Maeyer aan RetailNews. Naast de drie filialen van Paprika – in Breda, Maastricht en Eindhoven – is er sinds september ook al een proefproject gaande van zustermerk Cassis. Het is echter Paprika dat de komende periode snel zal uitbreiden in Nederland.

 

"We breiden in eerste instantie uit vanaf de Belgische grens, maar kijken ook al naar A1-locaties in steden als Haarlem en Groningen", aldus De Maeyer. Volgens de CEO zit de Nederlandse consument zeker te wachten op een plussize-concept zoals dat van Paprika. "Wij onderscheiden ons met fast fashion, gecombineerd met de service van een boutique."

 

Vlotte verkoop

Momenteel is de topman dan ook meer dan tevreden met de verkoop in Nederland: de gemiddelde uitgaven liggen zelfs twintig procent hoger dan in België. Om dat succes in de toekomst nog verder uit te bouwen, zal Paprika ook in Nederland gaan werken met zogenaamde panels. In België nodigt de retailer al op regelmatige basis klanten en niet-klanten uit om te praten over wat beter kan bij de keten.

 

Ook de acht shop-in-shops in warenhuizen van V&D doen het bijzonder goed: "De omzet ligt nu al op het niveau van retailers die al tien jaar een shop-in-shop hebben in V&D. Nederlandse consumenten hebben dus nog steeds geld over voor fashion, zolang de producten en service in de winkel maar toevoegde waarde bieden", aldus V&D.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.