Recordomzet voor vanHaren Schoenen | RetailDetail

Recordomzet voor vanHaren Schoenen

Recordomzet voor vanHaren Schoenen

vanHaren Schoenen heeft in 2016 een recordomzet gehaald. Het groeide het voorbije jaar met 11,7 procent, terwijl de volledige schoenenmarkt in Nederland er met slechts 2 procent op vooruit is gegaan.

Expansie naar België

In totaal verkocht vanHaren in 2016 6,8 miljoen paar schoenen, goed voor een omzet van 179 miljoen euro, een recordbedrag.

 

“2016 was weer een fantastisch jaar voor vanHaren. We blijven van buiten naar binnen kijken om te weten waar onze klanten behoefte aan hebben en hoe wij als retailer onderscheidend kunnen blijven. Wij zijn blij om de waardering van onze klanten terug te zien in deze mooie resultaten”, aldus directeur Krein Bons.

 

Om de groei te blijven doorzetten, kiest vanHaren er voor om dit voorjaar ook de eerste drie Belgische winkels te openen en om ook de webshop beschikbaar te maken voor Belgische consumenten. De eerste winkelopening staat dit weekend gepland in Aalst.

 

“België is met ruim 11 miljoen inwoners een belangrijke markt welke wij graag bedienen. Hierdoor kunnen wij nog meer consumenten de mogelijkheid bieden om mooie schoenen te kopen met een uitstekende kwaliteit-/prijsverhouding”, zegt Robert Vos, directeur vanHaren België.

 

Nieuwe flagshipstore

Ook in Nederland blijft de expansie verder gaan. Zo worden er acht winkels verbouwd en vergroot en komen er twee nieuwe winkels in Rosmalen en Den Bosch. Op 7 april opent bovendien een flagshipstore van de keten aan de Nieuwendijk in Amsterdam. Die zal een winkeloppervlakte hebben van 528 vierkante meter en ruimte bieden aan 16.400 paar schoenen.

 

“Deze winkel biedt ons de mogelijkheid om in het hart van winkelend Amsterdam de consument te verrassen. Niet alleen met een uitgebreide collectie tegen een uitstekende kwaliteit- prijsverhouding maar ook met onze services”, aldus directeur Joost van Disseldorp.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Minder omzet maar meer winst voor Maxeda

23/07/2018

Maxeda, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Praxis en Brico, publiceerde zopas degelijke bedrijfsresultaten. In Nederland gaan de zaken beter dan in België. De groep wil groeien met kleinere stadswinkels.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.