The Sting lijdt nog steeds verlies, Costes biedt hulp

The Sting lijdt nog steeds verlies, Costes biedt hulp

Uit de jaarrekeningen van modegroep The Sting blijkt dat de gelijknamige winkelketen in 2015 nog steeds verlies leed, al was dat al een stuk minder dan een jaar eerder. De nieuwe zusterketen Costes heeft wel een goed 2015 achter de rug.

Winst bij Costes

De omzet van de keten The Sting bedroeg in 2015 218 miljoen euro, een jaar eerder was dat nog 230 miljoen. Veruit het grootste deel van de omzet (185 miljoen) wordt in Nederland gehaald, in België daalde de omzet van 17,1 naar 11,4 miljoen euro.

 

In 2015 leed The Sting een verlies van 5,8 miljoen euro, bijna de helft beter dan de put van negen miljoen euro en die het bedrijf een jaar eerder achterliet. Een groot deel van het verlies is bovendien toe te schrijven aan de lancering van de webshop en het sluiten van de verlieslatende winkels in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, waar 6 miljoen euro werd afgeschreven.

 

Zusterketen Costes doet het een stuk beter: de omzet steeg van 21,6 miljoen euro naar 29,2 miljoen euro en de winst verviervoudigde zelfs naar ongeveer 845.000 euro. Eigenaar Herman Franzen liet eerder al verstaan dat de cijfers voor The Sting in 2016 een stuk beter zijn. Er zou vier miljoen euro winst gemaakt zijn en daarom wordt er fors geïnvesteerd in twintig nieuwe winkels en het verbouwen van bestaande vestigingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

14/11/2017

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

Twee of drie streepjes op kleding, Adidas heeft het alleenrecht

13/11/2017

De Zweedse winkelketen H&M mag ook in de toekomst geen parallelle streepjes zetten op zijn (sport)kleding. Die lijken te sterk op de drie strepen van Adidas, zo besliste een rechtbank in Den Haag.

Back to top