The Sting lijdt nog steeds verlies, Costes biedt hulp | RetailDetail

The Sting lijdt nog steeds verlies, Costes biedt hulp

The Sting lijdt nog steeds verlies, Costes biedt hulp

Uit de jaarrekeningen van modegroep The Sting blijkt dat de gelijknamige winkelketen in 2015 nog steeds verlies leed, al was dat al een stuk minder dan een jaar eerder. De nieuwe zusterketen Costes heeft wel een goed 2015 achter de rug.

Winst bij Costes

De omzet van de keten The Sting bedroeg in 2015 218 miljoen euro, een jaar eerder was dat nog 230 miljoen. Veruit het grootste deel van de omzet (185 miljoen) wordt in Nederland gehaald, in België daalde de omzet van 17,1 naar 11,4 miljoen euro.

 

In 2015 leed The Sting een verlies van 5,8 miljoen euro, bijna de helft beter dan de put van negen miljoen euro en die het bedrijf een jaar eerder achterliet. Een groot deel van het verlies is bovendien toe te schrijven aan de lancering van de webshop en het sluiten van de verlieslatende winkels in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, waar 6 miljoen euro werd afgeschreven.

 

Zusterketen Costes doet het een stuk beter: de omzet steeg van 21,6 miljoen euro naar 29,2 miljoen euro en de winst verviervoudigde zelfs naar ongeveer 845.000 euro. Eigenaar Herman Franzen liet eerder al verstaan dat de cijfers voor The Sting in 2016 een stuk beter zijn. Er zou vier miljoen euro winst gemaakt zijn en daarom wordt er fors geïnvesteerd in twintig nieuwe winkels en het verbouwen van bestaande vestigingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.