Witteveen Mode deels in handen van ABN Amro | RetailDetail

Witteveen Mode deels in handen van ABN Amro

Witteveen Mode deels in handen van ABN Amro

Witteveen Mode komt deels in handen van ABN Amro. De bank zet immers voor 3,6 miljoen euro aan leningen aan het bedrijf om in aandelen.

Bank zet lening om in aandelen

De specialist in damesmode, die al enkele jaren in financiële moeilijkheden zit, werd begin vorig jaar overgenomen door investeringsmaatschappij O&C Investments. Die wou de keten samenvoegen met het eveneens overgenomen Purdey, maar die laatste transactie diende uiteindelijk te worden teruggedraaid.

 

Om Witteveen zeflstandig kans op overleven te bieden, diende de financiële structuur van het bedrijf te worden verbeterd. De onderneming keek eind 2015 namelijk aan tegen een bankschuld van meer dan 10 miljoen euro.

 

Uit een melding bij de Autoriteit Consument & Markt blijkt nu dat huisbankier ABN Amro een deel van de schulden zal omzetten in aandelen. Daardoor krijgt het samen met O&C-dochterbedrijf W2Retail zeggenschap over Doorhoven Holding en bijgevolg over diens 100% dochter Witteveen. Belanghebbenden hebben enkele dagen de tijd om eventuele bezwaren in te dienen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.