Nieuwe winkels openen in Stadshart Amstelveen

Nieuwe winkels openen in Stadshart Amstelveen

Na de zomer openen in het vernieuwde winkelcentrum Stadshart Amstelveen nieuwe winkels van onder andere NZA (New Zealand Auckland), We Are Labels en Sport2000.

 

Uitbreiden met nieuwe huurders

Begin september opent We are Labels een winkel van rond de 350 vierkante meter met dameskleding, schoenen en accessories. Aan het eind van de maand wordt de opening gevolgd door NZA (New Zealand Auckland) - herenkleding - met een winkel van 65 vierkante meter.

 

Begin oktober komt Sport2000 met een grotere sportshop van 1500 vierkante meter. In het winkelcentrum wordt in dezelfde periode ook gewerkt aan een overdekte Rembrandtpassage en een facelift van het Stadsplein.

 

De nieuwe winkels maken deel uit van een reeks nieuwe huurders, die Stadshart Amstelveen het afgelopen half jaar kreeg. Een aantal winkels verhuisde bovendien naar een andere locatie in het winkelcentrum en een aantal ondernemers kwam weer terug. Zo keerde snoepformule Jamin per 1 april terug met een vernieuwd concept. Hier schuin tegenover opende eind mei kinderkledingwinkel Tumble’N Dry.

 

Specsavers nam op een andere locatie in het winkelcentrum een nieuwe grotere winkel in gebruik. Van Os lederwaren nam zijn intrek op de plek van Gielen lederwaren. Stadshart Amstelveen biedt verder nog onderdak aan formules als de Bijenkorf, Scotch & Soda, Zara, Massimo Dutti, Fossil, G-Star Women, Superdry en Van Gils. Er zijn tevens diverse boetiekjes en een vershart in het overdekte winkelcentrum te vinden.

 

Regionale positie verbeteren    

De uitbreiding met nieuwe winkels moet de regionale functie van Stadshart Amstelveen verbeteren. Uitbreiding is ook als voorwaarde voor een duurzame invulling van de retailmix vastgelegd in de gemeenschappelijke visie voor 2020-2025 van het winkelcentrum.

 

Stadshart Amstelveen werd vorig jaar uitgeroepen als Beste Winkelcentrum van Nederland. In 2012 kreeg het als eerste Nederlandse winkelcentrum van Unibail-Rodamco vier sterren, een internationale classificatie voor de kwaliteit en service van een winkelcentrum. Zo kunnen bezoekers van het Stadshart gratis gebruik maken van een personal shopper, onbeperkt Wi-Fi en een receptie voor extra gemak.

 

Het winkelcentrum is zeven dagen per week open en heeft iedere laatste vrijdag van de maand een extra koopavond.