Versmarkt Fresh! in Mall of the Netherlands opent eind augustus | RetailDetail

Versmarkt Fresh! in Mall of the Netherlands opent eind augustus

Versmarkt Fresh! in Mall of the Netherlands opent eind augustus
Foto: Visualisatie Fresh! door Unibail-Rodamco

Versmarkt Fresh! is het eerste deel van Mall of the Netherlands, het vroegere winkelcentrum Leidsenhage, dat op 28 augustus wordt opgeleverd. Unibail-Rodamco heeft verschillende foodformules kunnen strikken voor de versmarkt, van YoYo! Korean Food tot Salad Box.

 

Versaanbieders krijgen facelift

“Wij zijn blij te kunnen melden dat de winkels in Fresh! nu bijna geheel gevuld zijn met veel verschillende versaanbieders passend bij de ambitie van Mall of the Netherlands. Door deze laatste toevoegingen ontstaat er een divers en kwalitatief versaanbod wat Fresh! een belangrijke winkelbestemming binnen Mall of the Netherlands maakt”, laat Teun Koek, projectleider vanuit Unibail-Rodamco, weten.


De nieuwe huurcontracten zijn afgesloten met onder andere Salad Box, Itoshii Sushi Shop, ambachtelijke banketbakker More Pastry en Koreaanse streetfoodformule YoYo! Korean Food. 


Ook de reeds bestaande verswinkels in het winkelcentrum krijgen een facelift. Middendorp Groente & Fruit verhuist bijvoorbeeld naar een volledig nieuwe winkel, terwijl Slagerij Christiaanse uitbreidt en de winkels van Bakker van Maanen, Kaas & Zo en Kippie een volledig nieuwe gevel krijgen. Indonesische specialist Toko Bali verplaatst zich dan weer naar de nieuwe versmarkt.

 

Vanaf 2020 is Leidsenhage grootste winkelcentrum van Nederland

Versmarkt Fresh! moet de nieuwe blikvanger worden van het winkelcentrum Mall of the Netherlands, zoals het winkelcentrum Leidsenhage vanaf 2020 zal heten na een grondige verbouwing en uitbreiding. In de versmarkt komen uitsluitend winkels met voedsel en versproducten gericht op de dagelijkse boodschappen. 


Eigenaar Unibail-Rodamco voorziet ook 4.000 gratis parkeerplaatsen, aangezien dat volgens de vastgoedinvesteerder cruciaal is voor het succes van verswinkels. Fresh! moet bovendien “een plek voor ontspanning en vermaak” worden, met uiteenlopende evenementen zoals kooklessen, proeverijen en demonstraties.


Mall of the Netherlands wordt volgens Unibail-Rodamco, dat meer dan 500 miljoen euro in de realisatie van de plannen stopt, het grootste winkelcentrum van Nederland. Het zet in op een mengeling van flagshipstores van (inter)nationale retailers, horecagelegenheden, een bioscoop met tien zalen, een Designer Gallery voor premium-merken en natuurlijk de versmarkt. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tony's Chocolonely naar het Verenigd Koninkrijk

26/06/2018

Chocolademerk Tony's Chocolonely trekt volgend jaar naar het Verenigd Koninkrijk. Begin 2019 moeten er verschillende smaakvarianten en soorten repen van de slaafvrije chocolade in de Britse winkelrekken liggen.

"Winkelcentra worden hypergeconnecteerde microsteden"

20/06/2018

Het Londense winkelcentrum Westfield viert zijn tiende verjaardag met een blik op de toekomst: Westfield onthult een futuristische strategie ‘Destination 2028’ met leverdrones, slimme wc’s, moestuinen en bezinningsruimtes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.