Versmarkt Fresh! in Mall of the Netherlands opent eind augustus | RetailDetail

Versmarkt Fresh! in Mall of the Netherlands opent eind augustus

Versmarkt Fresh! in Mall of the Netherlands opent eind augustus
Foto: Visualisatie Fresh! door Unibail-Rodamco

Versmarkt Fresh! is het eerste deel van Mall of the Netherlands, het vroegere winkelcentrum Leidsenhage, dat op 28 augustus wordt opgeleverd. Unibail-Rodamco heeft verschillende foodformules kunnen strikken voor de versmarkt, van YoYo! Korean Food tot Salad Box.

 

Versaanbieders krijgen facelift

“Wij zijn blij te kunnen melden dat de winkels in Fresh! nu bijna geheel gevuld zijn met veel verschillende versaanbieders passend bij de ambitie van Mall of the Netherlands. Door deze laatste toevoegingen ontstaat er een divers en kwalitatief versaanbod wat Fresh! een belangrijke winkelbestemming binnen Mall of the Netherlands maakt”, laat Teun Koek, projectleider vanuit Unibail-Rodamco, weten.


De nieuwe huurcontracten zijn afgesloten met onder andere Salad Box, Itoshii Sushi Shop, ambachtelijke banketbakker More Pastry en Koreaanse streetfoodformule YoYo! Korean Food. 


Ook de reeds bestaande verswinkels in het winkelcentrum krijgen een facelift. Middendorp Groente & Fruit verhuist bijvoorbeeld naar een volledig nieuwe winkel, terwijl Slagerij Christiaanse uitbreidt en de winkels van Bakker van Maanen, Kaas & Zo en Kippie een volledig nieuwe gevel krijgen. Indonesische specialist Toko Bali verplaatst zich dan weer naar de nieuwe versmarkt.

 

Vanaf 2020 is Leidsenhage grootste winkelcentrum van Nederland

Versmarkt Fresh! moet de nieuwe blikvanger worden van het winkelcentrum Mall of the Netherlands, zoals het winkelcentrum Leidsenhage vanaf 2020 zal heten na een grondige verbouwing en uitbreiding. In de versmarkt komen uitsluitend winkels met voedsel en versproducten gericht op de dagelijkse boodschappen. 


Eigenaar Unibail-Rodamco voorziet ook 4.000 gratis parkeerplaatsen, aangezien dat volgens de vastgoedinvesteerder cruciaal is voor het succes van verswinkels. Fresh! moet bovendien “een plek voor ontspanning en vermaak” worden, met uiteenlopende evenementen zoals kooklessen, proeverijen en demonstraties.


Mall of the Netherlands wordt volgens Unibail-Rodamco, dat meer dan 500 miljoen euro in de realisatie van de plannen stopt, het grootste winkelcentrum van Nederland. Het zet in op een mengeling van flagshipstores van (inter)nationale retailers, horecagelegenheden, een bioscoop met tien zalen, een Designer Gallery voor premium-merken en natuurlijk de versmarkt. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Retail Estates koopt winkelpark in regio Rotterdam

03/05/2018

Amper een week na een succesvolle kapitaalronde heeft vastgoedinvesteerder Retail Estates een winkelpark gekocht in Spijkenisse, een randgemeente van Rotterdam. Met de deal is een bedrag van 47,2 miljoen euro gemoeid.

Hoog Catharijne ruilt Vishandel Volendam in voor TGI Fridays

24/04/2018

Vishandel Volendam trekt na 38 jaar weg uit Hoog Catharijne in Utrecht: de huurprijs is er te hoog en winkels moeten langer openblijven. Al vormt dat geen bezwaar voor grillketen TGI Fridays, die er net haar eerste Nederlandse vestiging opende. 

Versplein Presikhaaf in Arnhem krijgt vier nieuwe huurders

17/04/2018

In het winkelcentrum Presikhaaf in Arnhem komen vier nieuwe winkels: eigenaar Wereldhave heeft contracten gesloten met Delicatessehoff, Multivlaai, Roosters Maaltijden & Grill en Slagerij De Haas voor het nieuwe Versplein Presikhaaf. Dat opent volgende maand.

Winkelcentrum Middenwaard krijgt vijf nieuwe winkels

03/04/2018

Het vernieuwde winkelcentrum Middenwaard in Heerhugowaard krijgt vijf nieuwe winkels: Wereldhave heeft overeenkomsten gesloten met C&A, La Place, Jeans Centre, Big Bazar en Terstal. Midden 2018 moeten alle winkels open zijn.

Retail Estates trakteert zichzelf op dubbel verjaardagsgeschenk

29/03/2018

Retail Estates heeft twee winkelpanden gekocht in het Nederlandse Haarlemmermeer voor 9 miljoen euro. Daarnaast heeft het vastgoedbedrijf een retailpark gekocht voor 47 miljoen euro, ook al in Nederland. Maar die deal is nog “voorwaardelijk”.