RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Beter Bed opent eerste 'Experience Store'

icon
Wonen8 december, 2021

Beter Bed heeft in Groningen een eerste ‘experience store’ geopend. De winkel van 1550 m² wil meer advies en meer beleving bieden, met onder meer chatbots en matrasabonnementen.

 

Beleving in plaats van product

In Groningen heeft Beter Bed de eerste vestiging van een nieuw winkelconcept geopend, genaamd Sleep Experience. De belevingswinkel past in de nieuwe strategie van de beddenretailer om de fysieke basis te verstevigen met nieuwe winkelconcepten. De winkel biedt nieuwe technologische snufjes, een sterkere beleving en een uitgebreid duurzaam assortiment.

 

De beleving is opgebouwd rond het gebruiksmoment, niet rond de producten. Zoals eerder al in het nieuwe Light Gallery-concept, verdeelt de winkel zich in “een intieme nachtelijke sfeer” enerzijds en “een frisse, vitale ochtendsfeer” anderzijds. Daarmee wil het concept duidelijk maken dat het niet om de bedden per se draait, maar om een goede nachtrust.

 

Sensoren en kartonnen bedden

Technologie moet in de winkel meer personalisatie mogelijk maken. Chatbot Bo geeft bijvoorbeeld interactief slaapadvies, terwijl het M-line digitaal interactief scherm – naar eigen zeggen één van de grootste LED-wanden van Europa – meer informatie geeft over producten. Sensoren kunnen er ook het lichaam van de klant meten en zo een persoonlijk slaapprofiel met matrasadvies opstellen. In de nabije toekomst is het de bedoeling dat mensen ook thuis de metingen kunnen doen, wat online bestellen vergemakkelijkt. Met een slimme matras en andere slimme apparaten is er bovendien aandacht voor internet of things-toepassingen.

 

In de winkel is er ook aandacht voor duurzame oplossingen: meer dan een derde van het assortiment zou al uit duurzame producten bestaan, zoals bedden en meubels van gerecycled karton. Twee nieuwe matrassencollecties zijn volledig gemaakt van herbruikbare materialen. Een meer circulaire oplossing is dan weer Leazzzy, een abonnementsformule waarbij klanten een boxspring-matras kunnen leasen.

 

CEO John Kruijssen noemt de nieuwe winkel “de belichaming van onze recent gelanceerde strategie richting 2025” en zegt dat die de standaard zet voor uitrol naar het verdere winkelnetwerk. Concreet zegt de topman dat er meer belevingswinkels van het nieuwe concept gaan komen én dat elementen die goed werken ook in andere winkels toegepast zullen worden.

 

Meer over... Wonen
Zie meer
  • Maisons du Monde
    icon
    Wonen28 juli, 2025
    Maisons du Monde ziet eerste lichtpuntjes

    Maisons du Monde moest in de eerste helft van 2025 opnieuw forse omzetdalingen incasseren. Toch ziet de Franse woonwinkelketen nu ook de eerste tekenen van een voorzichtig herstel.

  • icon
    Wonen14 juli, 2025
    Ikea: stadswinkels werken niet, klanten willen balletjes en vaste route

    Ikea gaat weer voor schaal en keert terug naar zijn mastodont-wortels: de woonwinkelketen zegt kleine stadswinkels vaarwel, maar gooit zijn gewicht in de strijd met prijsverlagingen om marktaandeel te veroveren.

  • icon
    Wonen9 juli, 2025
    [Interview] “Onze unieke winkelervaring biedt shoppers ademruimte” (Mikkel Grene, Søstrene Grene)

    De komende twee jaar wil Søstrene Grene groeien van 340 naar 500 winkels in Europa. De succesfactoren volgens CEO Mikkel Grene: het combineren van een zintuiglijke winkelervaring met toegankelijke prijzen.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN