Leen Bakker krijgt heel wat klachten rond misleidende stuntprijs | RetailDetail

Leen Bakker krijgt klachten rond misleidende stuntprijs

Leen Bakker krijgt klachten rond misleidende stuntprijs
Wikimedia

De Nederlandse woonketen Leen Bakker heeft heel wat klachten gekregen rond een hoogslaper die het op de webshop voor een bijzonder lage prijs aanbood, maar die het nu weigert te leveren. Het spreekt van een technische fout.

92 procent korting

De hoogslaper werd op de webwinkel aangeboden tegen een prijs van 24 euro, terwijl de normale prijs 319 euro was. Meer dan 1.000 klanten besloten daarbij tot een aankoop over te gaan, maar Leen Bakker wil de bedden nu niet tegen die lage prijs leveren.

 

Het spreekt daarbij van een technische fout en heeft als goedmaker naar iedereen die het bed wilde kopen, een e-mail gestuurd met een korting van 40 procent voor een andere hoogslaper naar keuze. "Door een fout in ons systeem is dit product [...] met een onrealistisch hoge korting op onze website terecht gekomen. Het was nooit onze bedoeling dit product voor zo'n extreem lage prijs aan te bieden. Helaas was deze sprookjesachtige aanbieding dus te mooi om waar te zijn”, staat te lezen in het bericht.

 

“Bewuste tactiek”

Juridisch adviseur Chizki Loonstein heeft ondertussen wel al 300 klachten verzameld tegen Leen Bakker en is er van overtuigd dat het over een bewuste tactiek gaat. “Het bedrijf staat bekend als een echte prijsvechter”, klinkt het. “Bovendien vermoed ik dat er sprake is van enige opzet bij Leen Bakker om klanten te lokken naar de website. Ze hebben hier de hele dag actief mee geadverteerd op Facebook. Daar moeten mensenhanden aan te pas zijn gekomen. Als het dus echt om een fout ging, had Leen Bakker dat wel eerder gemerkt.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.