Tijdens het Category Management Congress brengen we scherpe inzichten, concrete antwoorden en inspirerende praktijkvoorbeelden.
Albert Heijn België: een pure prijsspeler waarmee je best transactioneel omgaat, of een strategische partner met visie? Als het dat laatste is – wat verwacht AH dan van jou als leverancier? En hoe bouw je überhaupt een strategische relatie op als je team klein is en je resources beperkt zijn?
Wat rendeert het meest: blijven inzetten op penetratie, of focussen op high-value shoppers en hen écht binden? En als Gen Z jouw groeimotor is, hoe zet je retail media dan slim in om hen te bereiken? Het zijn exact dit soort strategische keuzes die category managers, shopper marketeers en sales managers wakker houden – en die op het congres uitgebreid worden belicht.
Bestel nu je tickets! |
HOOFDPROGRAMMA
De traditionele manier van samenwerken in FMCG, met persoonlijke ontmoetingen en lange onderhandelingen tussen aankoper en verkoper, volstaat niet meer om duurzame strategische relaties op te bouwen. Voor een succesvol win-win model tussen retailer en leverancier is een datagedreven samenwerking nodig, ondersteund door een holistische benadering. Hierbij werken verschillende afdelingen, experts en externe partners samen. Deze aanpak past veel beter bij de complexe dynamiek van de retailmarkt en de behoeften van de hedendaagse consument. Filip Vankelst, Sales Director Benelux bij Nutrition & Santé, vertelt er je meer over!
Begrijpen leveranciers voldoende de unieke positionering van Albert Heijn in België? Veel fabrikanten weten niet precies hoe de foodretailer hier georganiseerd is. Category managers nemen wel degelijk lokale beslissingen over assortimenten en promoties en staan open voor ‘joint business planning’. Dit en nog veel meer zal Sven Vertommen tijdens zijn keynote vertellen.


Vanuit zijn ervaring bij onder andere Procter & Gamble, Walt Disney, Estée Lauder Companies en Maxeda schreef Bert Peleman het boek “The Brand Butterfly“, over marketing naar waardevolle klanten. Hoe definieer je ze? Hoe herken je ze snel? Hoe breng je ze op een ‘high value track’? En last but not least: hoe kan je ze behouden?
De pharmasector ondergaat een ingrijpende transformatie. Online verkoop wint razendsnel terrein, nieuwe spelers zetten zwaar in op promoties en data wordt steeds essentiëler in het nemen van beslissingen. Op 1 september treedt bovendien een nieuwe prijswetgeving in werking, waardoor apotheken zelf verantwoordelijk worden voor de prijszetting van een groot deel van hun assortiment… Marlies Vantournhout, category manager bij BENU (het vroegere Lloydspharma), licht toe hoe BENU deze uitdagingen aanpakt via een doordachte category managementaanpak en hoe leveranciers daarin een waardevolle rol kunnen spelen.
Hoe kunnen retailers en merken promoties nog slimmer en efficiënter inzetten, om categorieën te laten groeien in een wereld waar aandacht schaars is. Promojagers toont vijf opvallende verschuivingen die de shoppercommunicatie vandaag hertekenen. Want wie relevant wil blijven als category manager, moet inzetten op content die raakt én rendeert.


“Lost in store” – Make it easy to buy your category
Hoe vaak wandelt een shopper weg van het schap zonder iets te kopen, gewoon omdat de categorie onvoldoende duidelijk is of een bepaald product lastig te vinden? Die situatie gebeurt elke dag opnieuw, duizenden keren. In deze inspirerende en praktijkgerichte keynote brengt Pascal Deckers (LD&Co) Category Management terug naar de essentie: maak het zo makkelijk mogelijk om de categorie te kopen. Met herkenbare en praktische voorbeelden toont hij hoe merken en retailers groei kunnen realiseren door alle barrières weg te nemen via eenvoud, duidelijke schaplogica, focus op fysieke beschikbaarheid, sterke samenwerking en de shopper altijd centraal. Shoppers kopen nu eenmaal meer en vaker als het makkelijk is.
PRAKTISCH
- Datum: 19 juni 2025
- Locatie: Stadsfeestzaal Antwerpen, verdieping 2B.
- Taal: de meeste presentaties zijn in het Nederlands. Slides in het Nederlands of Engels.
PRIJS
- Early bird: € 349 / ticket (exclusief service fee & btw)
- Regulier: € 449 (exclusief service fee & btw)
TIMETABLE
12h30: Welcome @ RetailDetail with lunch.
13h30: Keynotes deel 1
14h30: Break
15h00: Keynotes deel 2
16h00: Koffiebreak
16h30: Keynotes deel 3
17h30: Networking, drinks & bites