RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid

CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025

jun 19, 10:00 - 18:00
2000
Meir 78, verdieping 2B Stadsfeestzaal
Antwerpen

Tijdens het Category Management Congress brengen we scherpe inzichten, concrete antwoorden en inspirerende praktijkvoorbeelden.

Albert Heijn België: een pure prijsspeler waarmee je best transactioneel omgaat, of een strategische partner met visie? Als het dat laatste is – wat verwacht AH dan van jou als leverancier? En hoe bouw je überhaupt een strategische relatie op als je team klein is en je resources beperkt zijn?

Wat rendeert het meest: blijven inzetten op penetratie, of focussen op high-value shoppers en hen écht binden? En als Gen Z jouw groeimotor is, hoe zet je retail media dan slim in om hen te bereiken? Het zijn exact dit soort strategische keuzes die category managers, shopper marketeers en sales managers wakker houden – en die op het congres uitgebreid worden belicht.

Bestel nu je tickets met korting vóór 25 mei en bespaar méér dan 20%!

HOOFDPROGRAMMA

Hoe kunnen retailers en merken promoties nog slimmer en efficiënter inzetten, om categorieën te laten groeien in een wereld waar aandacht schaars is. Promojagers toont vijf opvallende verschuivingen die de shoppercommunicatie vandaag hertekenen. Want wie relevant wil blijven als category manager, moet inzetten op content die raakt én rendeert.


De traditionele manier van samenwerken in FMCG, met persoonlijke ontmoetingen en lange onderhandelingen tussen aankoper en verkoper, volstaat niet meer om duurzame strategische relaties op te bouwen. Voor een succesvol win-win model tussen retailer en leverancier is een datagedreven samenwerking nodig, ondersteund door een holistische benadering. Hierbij werken verschillende afdelingen, experts en externe partners samen. Deze aanpak past veel beter bij de complexe dynamiek van de retailmarkt en de behoeften van de hedendaagse consument. Filip Vankelst, Sales Director Benelux bij Nutrition & Santé, vertelt er je meer over!

Begrijpen leveranciers voldoende de unieke positionering van Albert Heijn in België? Veel fabrikanten weten niet precies hoe de foodretailer hier georganiseerd is. Category managers nemen wel degelijk lokale beslissingen over assortimenten en promoties en staan open voor ‘joint business planning’.


“Lost in store” – Make it easy to buy your category

Hoe vaak wandelt een shopper weg van het schap zonder iets te kopen, gewoon omdat de categorie onvoldoende duidelijk is of een bepaald product lastig te vinden? Die situatie gebeurt elke dag opnieuw, duizenden keren. In deze inspirerende en praktijkgerichte keynote brengt Pascal Deckers (LD&Co) Category Management terug naar de essentie: maak het zo makkelijk mogelijk om de categorie te kopen. Met herkenbare en praktische voorbeelden toont hij hoe merken en retailers groei kunnen realiseren door alle barrières weg te nemen via eenvoud, duidelijke schaplogica, focus op fysieke beschikbaarheid, sterke samenwerking en de shopper altijd centraal. Shoppers kopen nu eenmaal meer en vaker als het makkelijk is.


Vanuit zijn ervaring bij onder andere Procter & Gamble, Walt Disney, Estée Lauder Companies en Maxeda schreef Bert Peleman het boek “The Brand Butterfly“, over marketing naar waardevolle klanten. Hoe definieer je ze? Hoe herken je ze snel? Hoe breng je ze op een ‘high value track’? En last but not least: hoe kan je ze behouden?

Binnenkort meer info over Marlies Vanthournout (BENU).

PRAKTISCH

  • Datum: 19 juni 2025
  • Locatie: Stadsfeestzaal Antwerpen, verdieping 2B.
  • Taal: de meeste presentaties zijn in het Nederlands. Slides in het Nederlands of Engels.

PRIJS

  • Early bird: € 349 / ticket (exclusief service fee & btw)
  • Regulier: € 449 (exclusief service fee & btw)

TIMETABLE

12h30: Welcome @ RetailDetail with lunch.
13h30: Keynotes deel 1
14h30: Break
15h00: Keynotes deel 2
16h00: Koffiebreak
16h30: Keynotes deel 3
17h30: Networking, drinks & bites

ROUTE

MET DANK AAN ONZE PARTNERS

footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN