RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hudson’s Bay 80 miljoen euro verlies in Nederland

icon
Algemeen14 december, 2018

Hudson’s Bay draait 80 miljoen euro verlies in Nederland en de nieuwe eigenaar, Signa, zou zich dan ook ernstig zorgen maken om de dertien Nederlandse warenhuizen.

 

Tegenvallende omzetten en dure marketing

Bij eigenaar Signa, de holding boven Karstadt en sinds kort ook Kaufhof en Hudson’s Bay, zijn ze flink ongerust over de warenhuizen van Hudson’s Bay in Nederland. Die realiseerden dit jaar tot nu toe liefst 80 miljoen euro verlies, schrijft De Telegraaf. De fikse investeringen van Hudson’s Bay bij de start – de Canadese groep voorzag liefst 350 miljoen euro voor de Nederlandse activiteiten – vertalen zich op dit moment alleen nog maar in tegenvallende omzetten en dure marketing. 

 

Hudson’s Bay ging in 2017 van start in Nederland, toen het vestigingen van de failliete warenhuisketen V&D overnam. Het idee was een luxueuzer imago uit te stralen dan V&D, maar consumenten bleken weinig enthousiast over de hogere prijzen. Al snel moest de nieuwkomer toegevingen doen: er zijn inmiddels goedkopere merken aan het assortiment toegevoegd en in tegenstelling tot eerdere intenties investeert Hudson’s Bay nu ook in prijsacties en advertenties.

 

Zware saneringen dreigen, Hudson’s Bay koopt tijd

Sinds de fusie met Karstadt in juni van dit jaar stijgt de ongerustheid evenwel, want alle activiteiten die Hudson’s Bay in dat fusiebedrijf heeft binnengebracht, zijn verlieslatend. Het gaat dan om de winkels van Kaufhof in Duitsland, Galeria Inno in België, Hudson’s Bay in Nederland en ook nog de outletketen Saks Off 5th. Ook Karstadt zelf draait overigens rode cijfers, maar die zou financieel nog sterker staan. 

 

Meerderheidsaandeelhouder Signa gaat daarom stevig saneren: 5000 banen staan op de tocht en tegen 2023 wil het bedrijf 100 miljoen euro aan personeelskosten zien te besparen. Mogelijk vallen er daarbij ook in de Benelux ontslagen. Wel gaat ondertussen de expansie verder: in Utrecht en Amstelveen openen in 2019 normaal gezien nog twee nieuwe warenhuizen van Hudson’s Bay. De Canadezen zijn er namelijk van overtuigd dat ze het concept vooral tijd nodig heeft om in de plooi te vallen. Marketingdirecteur Edo Beukema zei van bij de start dat het drie jaar nodig zou hebben, maar dat het tegen dan zeker een succes zou zijn.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen23 juli, 2025
    Waar staat Galeria, een jaar na de doorstart?

    Eén jaar geleden kon de Duitse warenhuisketen Galeria zijn insolventieprocedure beëindigen en doorstarten onder nieuwe eigenaars, de Amerikaanse investeerder NRDC en de Duitse ondernemer Bernd Beetz. Ligt de retailer op koers?

  • icon
    Algemeen23 juli, 2025
    EU ziet “schokkende overtredingen” bij Shein en Temu

    De EU voert momenteel een breed opgezet "mystery shopping"-onderzoek uit naar wetsovertredingen door Chinese e-retailers. Sommige van de voorlopige resultaten noemt EU-commissaris voor Justitie Michael McGrath nu al “schokkend”.

  • icon
    Algemeen22 juli, 2025
    “Online tweedehandsmarkt in Europa goed voor 21,6 miljard”

    Europese consumenten geven steeds meer geld uit aan weedehandsartikelen. Vooral kleding wint aan populariteit: in vrijwel alle grote markten voert mode de lijst aan, ver voor elektronische apparaten en huishoudelijke producten.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN