RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Casa krijgt financiële zuurstof van familie Blokker

icon
Wonen8 januari, 2020

Interieurwinkelketen Casa krijgt 69,5 miljoen euro toestopt van de eigenaar, de familie Blokker. De verlieslatende retailer werkt aan een ommekeer en voltooit dit jaar zijn ingrijpend strategisch plan 20.20.

 

Volwaardige omnichannelstrategie

Casa International heeft zijn hoofdzetel in het Belgische Olen en is met meer dan 500 winkels actief in elf landen: naast de Benelux ook in Aruba, Frankrijk, Italië, Marokko, Oostenrijk, Portugal, Spanje en Zwitserland. Het bedrijf is echter al vijf jaar verlieslatend: in 2018 was er een nettoverlies van 19 miljoen euro op een omzet van 174 miljoen euro. Om de retailer financieel gezonder te maken en het vertrouwen van leveranciers terug te winnen, brengt de familie Blokker nu 69,5 miljoen euro in, meldt De Tijd.

 

Casa was drie jaar geleden al gestart met een ingrijpend strategisch plan 20.20, dat het bedrijf weer toekomstbestendig moet maken. Eén onderdeel van dat plan was een reorganisatie van de logistieke activiteiten, met als mijlpaal de opening van een nieuw distributiecentrum in Olen in 2018. Een ander onderdeel was het implementeren van een volwaardige omnichannelstrategie, met een webshop, een afhaalsysteem en thuislevering. Vorige zomer haalde Casa 2% van zijn omzet uit e-commerce en sindsdien wordt het online assortiment verder uitgebreid.

 

Tot slot vernieuwde de retailer ook zijn winkels, collecties en communicatie. De nieuwe huisstijl komt tot zijn recht in de flagshipstores die Casa vorig jaar opende, onder andere in Antwerpen, Barcelona, Rome en Utrecht. De focus ligt nu op het verder vernieuwen van het winkelpark en het uitbouwen van de omnichannelactiviteiten, vertelde CEO Giane Van Landuyt recent in een interview met RetailDetail.

Meer over... Wonen
Zie meer
  • icon
    Wonen13 augustus, 2025
    IKEA-uitbater Ingka Group benoemt eerste niet-Zweed als CEO

    Ingka Group, de holding die het merendeel van de IKEA-winkels uitbaat, heeft voor het eerst een niet-Zweed benoemd als CEO: de Spanjaard Juvencio Maeztu zal op 5 november Jesper Brodin opvolgen.

  • icon
    Wonen12 augustus, 2025
    Ikea investeert in Chinees gerecycleerd plastic

    Ingka Investments, het investeringsvehikel van de Ikea-retailholding, stapt voor het eerst in een circulair project op de Chinese markt. Om kunststof duurzamer te verwerken, investeert de meubelreus in Re-mall, dat consumentenverpakkingen recycleert.

  • icon
    Wonen4 augustus, 2025
    [In Beeld] IKEA Gent vernieuwt showroom op maat van Oost- en West-Vlaamse gezinnen

    Na tien maanden verbouwen heropende IKEA vandaag zijn vernieuwde showroom in Gent. De retailer hield daarbij rekening met de wensen en voorkeuren van lokale klanten.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Blokker-eigenaar Roland Palmer ziet potentieel voor 200 winkels
  • icon
    Algemeen4 augustus, 2025
    JD.com boost Europese expansie met nieuwe naam voor Ochama
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Met eerste non-foodwinkel gaat Lidl de strijd aan met Action en TEDi
  • icon
    Mode6 augustus, 2025
    Duitse modeketen Closed vraagt faillissement aan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN