RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Casa vraagt gerechtelijke bescherming

icon
Wonen10 juni, 2020

Interieurketen Casa International heeft bescherming tegen schuldeisers aangevraagd: de coronacrisis heeft de omzet onderuit gehaald. Er zijn voorlopig evenwel geen winkelsluitingen of ontslagrondes gepland.

 

Past familie Blokker weer bij? 

Voor de corona-uitbraak was Casa het jaar gestart met een omzet die 10% hoger lag dan een jaar eerder, maar “de uitbraak van de Covid-19-pandemie heeft een stevige impact gehad op het uitgetekende herstel”, zo meldt het bedrijf in een persbericht. Daarom heeft de onderneming een aanvraag ingediend tot een gerechtelijke reorganisatie, die het bedrijf de nodige ademruimte moet bieden om de continuïteit van haar activiteiten opnieuw veilig te stellen. Er is een herschikking van de schulden nodig, maar het is niet de bedoeling winkels te sluiten of personeel te ontslaan, laat topvrouw Giane Van Landuyt weten aan De Tijd: “Van een ontslagronde is geen sprake.”
 

 

De winkelketen, die eigendom is van de familie Blokker, lijdt al jaren verlies en sleept een hoge schuldenberg mee. In 2018 was er een nettoverlies van 19 miljoen euro op een omzet van 174 miljoen euro. Begin dit jaar nog bracht de familie Blokker 69,5 miljoen euro in om de keten financieel gezonder te maken en het vertrouwen van leveranciers terug te winnen. Een ingrijpend strategisch plan, Casa 20.20, moest het bedrijf weer toekomstbestendig maken: de logistiek werd gereorganiseerd, de winkels kregen een nieuwe huisstijl en e-commerce werd verder uitgebouwd. Het coronavirus doorkruist die plannen nu echter (voorlopig).

 

Casa heeft meer dan 500 winkels in acht landen en stelt 3100 mensen tewerk.

Meer over... Wonen
Zie meer
  • icon
    Wonen2 juli, 2025
    Ikea rolt nieuw loyalty-puntensysteem uit voor klanten

    Ikea lanceert een vernieuwd loyaltyprogramma voor Ikea Family-leden. Via het nieuwe puntensysteem ontvangen klanten persoonlijke kortingen, die ze flexibel kunnen inzetten.

  • icon
    Wonen1 juli, 2025
    Swiss Sense haalt 100 miljoen euro op

    Swiss Sense heeft een herfinanciering van honderd miljoen euro succesvol afgerond. Met deze kapitaalinjectie wil de beddenspecialist sneller internationaal groeien en fors investeren in digitalisering.

  • icon
    Wonen1 juli, 2025
    Winkelketen FloorHouse failliet: zeven winkels dicht

    De Belgische winkelketen FloorHouse heeft afgelopen weekend de boeken neergelegd. De keten had zeven winkels, die nu allemaal definitief sluiten. Zeven winkels dicht  Na zeventien jaar valt het doek over vloerbekledingspecialist FloorHouse. Het bericht kwam als donderslag bij heldere hemel, meldt Gazet van Antwerpen: “Het was wel een rustige periode,...

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN