RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Interieurketen JYSK boekt recordjaar dankzij staycations

icon
Wonen14 september, 2020

JYSK haalde in het voorbije boekjaar 2019/2020 een recordomzet van 4,1 miljard euro. Dat is een groei van 7,6%, met dank aan de coronacrisis: mensen investeerden in hun huis voor hun ‘staycation’.

 

Reisbudget aan meubelen

Veel mensen hebben hun reisbudget besteed aan nieuwe meubelen voor hun huis en tuin, gelooft Jan Bøgh, CEO van interieurketen JYSK. De topman heeft een recordjaar beleefd, met dank aan de coronacrisis. De omzet ging in het afgelopen boekjaar 2019/2020 met 7,6% de hoogte in en klokte af op 4,1 miljard euro.

 

Het aantal klanten ligt ook dicht bij het niveau van het jaar ervoor, ondanks het feit dat de meerderheid van de JYSK-winkels in maart en april gesloten was. De groei is dan ook een combinatie van een goede omzet pre-coronavirus en een aanzienlijke toename van het aantal klanten na de lockdown, aldus nog Bøgh. Ook de onlineverkoop groeide, net zoals elders, aanzienlijk.

 

Economische gevolgen komen nog

De berekening van de winst is nog niet klaar, maar de CEO heeft het al over een positieve evolutie. Al waarschuwt de topman dat de keten veel extra kosten heeft moeten maken. Door de gezondheidscrisis heeft JYSK zijn Europese uitrol eveneens wat zien vertragen – en dat bespaarde investeringen.

 

Wel is de formule, die bekend staat om zijn agressieve expansiepolitiek, vast van plan om die schade in te halen. Terwijl JYSK “maar” 106 nieuwe winkels heeft geopend in 2019/20, wil de meubelverkoper in het lopende boekjaar meer dan 150 nieuwe winkels openen.

 

Jan Bøgh benadrukt niettemin dat de uitdagingen in het huidige boekjaar best nog groter kunnen worden dan in het voorgaande jaar. “Aangezien de Europese regeringen de werkgelegenheid en de economie hebben ondersteund, hebben veel bedrijven in het vorige boekjaar niet de echte economische gevolgen van het coronavirus ondervonden. Ik verwacht dat dit in 2021 veel bedrijven zal raken, en als de werkloosheid fors toeneemt, heeft dit ook gevolgen voor JYSK”, zegt hij.

Meer over... Wonen
Zie meer
  • icon
    Wonen7 juli, 2025
    [In Beeld] Van Marcke verkoopt dromen in innovatieve showroom

    In zijn nieuwe showroom in Aalst breekt Van Marcke met traditionele productpresentaties. De retailer legt de nadruk op inspiratie, persoonlijke begeleiding en “de realisatie van badkamerdromen”.

  • icon
    Wonen2 juli, 2025
    Ikea rolt nieuw loyalty-puntensysteem uit voor klanten

    Ikea lanceert een vernieuwd loyaltyprogramma voor Ikea Family-leden. Via het nieuwe puntensysteem ontvangen klanten persoonlijke kortingen, die ze flexibel kunnen inzetten.

  • icon
    Wonen1 juli, 2025
    Swiss Sense haalt 100 miljoen euro op

    Swiss Sense heeft een herfinanciering van honderd miljoen euro succesvol afgerond. Met deze kapitaalinjectie wil de beddenspecialist sneller internationaal groeien en fors investeren in digitalisering.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN