RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door redactie Nederland
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

The Body Shop gaat samenwerken met V&D

icon
Schoonheid/verzorging17 juni, 2013

Nieuwe expansiestrategie voor The Body Shop

Dat meldt De Telegraaf op basis van berichtgeving van Retailnews. “We kiezen voor V&D omdat hier ons koperspubliek zit”, laat een woordvoerder van de Britse drogmeticaketen weten. “Een warenhuis als Bijenkorf is juist aan het upgraden en daar passen wij niet tussen.”

 

Als de pilot een succes wordt, volgen shop-in-shops bij V&D-vestigingen in Breda en Rotterdam. Het betreft de enige expansieplannen voor The Body Shop: tot 2015 zijn er geen plannen voor andere nieuwe vestigingen.

 

Risico- en kostenverdeling

Het opnemen van The Body Shop past in de strategie van V&D, waarbij steeds meer met shop-in-shops wordt gewerkt. Voordeel voor het warenhuisbedrijf is dat een groot deel van de kosten gedragen worden door de partner, evenals veelal het voorraadrisico.

 

In het verleden zijn er soortgelijke overeenkomsten gesloten met Sephora, Dixons, Hunkemöller en verschillende modemerken. Daarmee maakt V&D zijn prominente positie in veel Nederlandse winkelkernen ten gelde. V&D is eigendom van investeerder Sun European Partners.

Meer over... Schoonheid/verzorging
Zie meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging2 september, 2025
    Pearle lanceert campagne rond achteruitgaand zicht

    In een nieuwe campagne toont Pearle Opticiens de herkenbare momenten waarop mensen liever hun gedrag aanpassen dan erkennen dat hun zicht achteruitgaat. De merkboodschap: “Er gaat een wereld voor je open”.

  • icon
    Schoonheid/verzorging1 september, 2025
    Nespresso-CEO Kika Buhrmann gaat Marie-Stella-Maris leiden

    Marie-Stella-Maris haalt Nespresso-veteraan Kika Buhrmann aan boord als nieuwe CEO. Per 1 september volgt zij interim-topman Floris Teeuwen op en krijgt ze de opdracht het merk versneld internationaal te laten groeien.

  • icon
    Schoonheid/verzorging1 september, 2025
    MAC- en e.l.f.-eigenaar Ulta Beauty zet in op internationale groei

    Ulta Beauty (o.a. MAC en Fenty Beauty) verhoogt zijn jaarprognose dankzij zijn internationale expansie. Wel waarschuwt het Amerikaanse bedrijf voor een mogelijke vertraging in de tweede helft van 2025.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging26 augustus, 2025
    Moederbedrijf EasyToys zoekt al na een jaar nieuwe CEO
  • icon
    Wonen1 september, 2025
    Homefashion Group “onderzoekt opties” voor Leen Bakker en Kwantum
  • icon
    Algemeen4 augustus, 2025
    JD.com boost Europese expansie met nieuwe naam voor Ochama
  • icon
    Mode6 augustus, 2025
    Duitse modeketen Closed vraagt faillissement aan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN