RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Beter Bed toonde zich van beste kant in 2021

icon
Wonen11 maart, 2022

Beter Bed staat er goed voor na een succesvol 2021: de nieuwe strategie van de matrassenverkoper slaat aan, dus neemt de retailer vanaf nu alle winkels onder handen en zet het verder in op e-commerce.

 

Op koers met nieuwe strategie

Beter Bed heeft zich in het tweede pandemiejaar van zijn beste kant getoond, vindt CEO John Kruijssen. Ondanks een lockdown op de Nederlandse thuismarkt steeg de omzet vorig jaar met 5,3% op vergelijkbare basis naar 214,2 miljoen euro. Online groeide zelfs met 56%: e-commerce maakt nu al bijna een kwart (23,4%) van de verkoop uit.

 

De nettowinst klom van 7,9 miljoen naar 13,9 miljoen euro. Dat geld gaat de beddenverkoper nu gebruiken om nog meer te investeren. Tegen 2025 moet online minstens 25% van de totale omzet uitmaken, volgens de nieuwe strategie die het bedrijf in mei vorig jaar lanceerde. Beter Bed heeft daarom een volledig digitaal team aan het werk gezet, maar zet tegelijk in op een nieuwe look & feel voor alle fysieke winkels en wil het nieuwe leaseconcept Leazzzy verder uitbouwen.

 

Jaar van belangrijke ontwikkelingen

“Het ontsluiten van ons digitale potentieel is de drijfveer geweest achter een aantal belangrijke ontwikkelingen”, meent de CEO. In 2021 testte Beter Bed een nieuw Experience-winkelconcept in Groningen, dat volgens Kruijssen zeer positief wordt onthaald – zowel qua bezoekersaantallen en gemiddelde conversie als transactiewaarde. Bijgevolg krijgt in de toekomst het hele winkelnetwerk een make-over. Ook Leazzzy werd vorig jaar gelanceerd en heeft positieve vooruitzichten: dit jaar komen er niet alleen extra producten maar ook diensten bij, met als motto Sleep-as-a-Service.

 

Voor dit jaar voorziet de matrassengroep voorraadbuffers en strikt kostenbeheer, want het zal nog enige tijd duren voor de huidige verstoringen in de toeleveringsketen zich normaliseren. Niet alleen voelt het bedrijf nog de gevolgen van de coronapandemie (personeelstekorten en hoge grondstofprijzen), ook de situatie in Oekraïne houdt Beter Bed nauw in de gaten.

Meer Wonen
Bekijk meer
  • icon
    Wonen16 mei, 2025
    Franse outletketen legt de hand op voorraad failliet Casa

    NOZ, een outletretailer met 339 winkels en 3 miljoen klanten per maand in Frankrijk, heeft de voorraad van de failliete decoratieketen Casa overgenomen.

  • icon
    Wonen15 mei, 2025
    IKEA Nederland heeft nieuwe CEO

    Op 1 september krijgt IKEA Nederland een nieuwe topman: de Oostenrijker Walter Kadnar komt over van de Duitse tak van de meubelretailer. Hij volgt Alessandra Zini op, die in januari overleed.

  • icon
    Wonen14 mei, 2025
    Dille & Kamille heeft eerste Franse winkel geopend

    Woensdagochtend opende Dille & Kamille een winkel in het centrum van Nantes. De Nederlandse retailer test het potentieel op de Franse markt in samenwerking met lokale franchisepartners.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN