RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Delhaize
  • Onderwerpen E-commerce
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Delhaize lanceert bezorgabonnement Delivery+

icon
Food12 mei, 2022
Delhaize

Ook Delhaize gaat nu Prime achterna, met de lancering van het eerste bezorgabonnement in België: de formule Delivery+ garandeert onlineklanten onbeperkt thuisbezorgen zonder verdere kosten, vanaf 10 euro per maand.

Vier formules

Onlineklanten van Delhaize die voor de Delivery+ formule kiezen, krijgen de boodschappen aan huis bezorgd zonder leveringskosten, zo vaak ze willen, weliswaar op specifieke bezorgmomenten . Shoppers kunnen kiezen voor een abonnement van drie of twaalf maanden, en vervolgens een favoriet bezorgmoment kiezen van dinsdag tot en met donderdag, of van maandag tot en met zaterdag. Delhaize houdt dat favoriete tijdslot dan vrij. Bij elke bestelling van 120 euro krijgen klanten bovendien een gratis product.

Er zijn dus vier verschillende formules mogelijk: de formule van dinsdag tot donderdag voor twaalf maanden is met een maandelijks bedrag van 10 euro de goedkoopste, die van maandag tot zaterdag gedurende drie maanden de duurste, met 16,5 euro per maand. Wie bestelt voor een ander tijdslot, betaalt de normale bezorgkost. Klanten kunnen hun favoriete slot overigens altijd wijzigen in hun profiel.

Delhaize speelt met de formule in op de stijgende aankooppfrequentie van onlineklanten. Volgens de retailer is de abonnementsformule al voordelig vanaf twee bestellingen per maand. De ‘normale’ bezorgkost bedraagt immers minstens 5,95 euro per bestelling – al zijn er vaak promoties die de kost wegnemen. Voorlopig is Delivery+ nog niet in het hele land beschikbaar: wel in de steden Brussel, Antwerpen, Gent, Leuven en Luik. Als de abonnementsformule aanslaat, wordt ze uitgebreid naar andere steden en regio’s. 

Trouwe klanten

In België is Delhaize de eerste foodretailer die uitpakt met een bezorgabonnement. In andere markten volgen al meer retailers het voorbeeld van Amazon Prime. Eind vorig jaar lanceerde Carrefour in Frankrijk een abonnement voor grote leveringen, waarbij klanten niet enkel de bezorgkosten gratis krijgen, maar daarbovenop ook een korting van 5% ontvangen. In Nederland test Jumbo het abonnement ‘Bezorgeloos’: in ruil voor een vast maandelijks bedrag, kunnen de deelnemers maximaal één bestelling per dag plaatsen zonder bestelkosten. En Albert Heijn heeft de omnichannel-formule ‘Mijn Albert Heijn Premium’ die klanten allerlei voordelen biedt.

Die grote belangstelling is geen toeval. Abonnementsformules garanderen bedrijven immers vaste, herhaalde inkomsten. Abonnees zijn doorgaans de meest trouwe en waardevolle klanten voor een retailer.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food19 juni, 2025
    Europese retailers maken bezwaar tegen overname Kellanova door Mars

    De Europese Commissie gaat de overname van Pringles-producent Kellanova door Mars uitgebreid onderzoeken, nadat retailers hun bezorgdheid hebben geuit over een mogelijk te grote machtpositie van de fabrikant.

  • icon
    Food19 juni, 2025
    Paul Bulcke neemt afscheid van Nestlé-top

    Na een loopbaan van bijna een halve eeuw bij Nestlé legt Paul Bulcke in april 2026 zijn functie als voorzitter van de raad van bestuur neer. De Belg wordt opgevolgd door de Spanjaard Pablo Isla, ex-topman van Inditex.

  • icon
    Food18 juni, 2025
    [In Beeld] Philip’s Biscuits opent vijfde koekjeswinkel in Gent

    Antwerpse Handjes in Gent? Toch wel, want Philip's Biscuits heeft in Gent de deuren geopend van een nieuwe winkel. Het is ondertussen de vijfde vestiging van de formule uit de Koekenstad.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN